Gå til innhold

Hjelpes meg, har du tenkt til å bli en skrikunge???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en skjønn lita jente på 4,5 mnd som har vært, og forsåvidt er, verdens snilleste unge. Den siste uka derimot syns jeg hun har vært litt av en grinasabb....:( Vil helst at jeg skal sitte v siden av henne HEEELE tiden! Syns liksom vi har vært flinke til ikke å skjemme henne så veldig bort og men.... Litt for glad i mamman sin har hun også blitt, ikke misforstå, selvfølgelig er det fint at hun er det, men litt slitsomt og:) Plutselig er hun skeptisk til Gud og hvermann.. Geipen henger bare noen tar i henne.. Utrolig nydelig da men....;)

Det jeg nå lurer på, dere som har litt eldre barn, er om dette er en fase alle går gjennom eller har vi klart å skjemme henne bort allikevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fase! Kommer og går!

Skrevet

Du beskreiv akkurat mi snuppe på 4mnd også..

Skrevet

En trøst er at du ikke kan skjemme bort en baby. Jo mer du heller på av omsorg, kroppskontakt og kjærlighet jo mer selvstendig blir barnet senere. Bare se på gorillaer og sjimpanser..de bor jo på ryggen til mora første månedene.. Slik er babyer også, det skal ha masse kroppskontakt. Du får ikke skjemt dem bort med det og ditt selskap... :o)

Hvis hun gråter så er hun usikker og da er det bare å helle på... Det er alltid en grunn for at de gråter når de er så små..enten om de er trette, tørste,sultne, eller rett og slett trenger nærhet...

Skrevet

Heelt normalt - og du får ikke skjemt henne bort. Har lest en plass at de ofte kan ha litt separasjonsangst ved 4mnd og 8 mnd, og det stemte veldig på gutten min iallfall. Rundt de tider var han veldig mammadalt. Iallfall når jeg var der, om jeg var ute av syne gikk ting greit med andre også.

Det går over. Ingen har en solstråle 100% av tida. Og at hun skriker har ingenting å gjøre med at hun ikke er snill!!!

Gjest NydeIig
Skrevet

faser som kommer og går. de sier at det sannsynligvis er knyttet til nye utviklingstrinn, de føler dragningen mot noe nytt, noe de ikke helt behersker, og søker trygghet

muliig det er snuing, åling, eller noe som snart kommer

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...