ikø29 Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 hei! jeg er 4+2 i dag og har nettopp fått en liten blødning. Kjentes ut som mensen og det var brunlignende blod i trusen+ at det var rosa på papiret. Er dette vanlig? Bør jeg ta kontakt med lege?
Gullblomst Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har ingen erfaring på område, men ville bare ønske deg lykke til. Mener å ha hørt at det er relativt vanlig å blø litt selv om en er gravid. Det trenger ikke være et tegn på at noe er galt.
Emiliten Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Hei ikø, Ikke bekymre deg for mye for dette!! Blødninger i tidlig svangerskap er kjempevanlig. Leste at ca 25 % av alle kvinner som føder til termin har hatt blødninger tidlig i svangerskapet. Mensmurring er jo ogso HELT normalt. God helg, kos deg med baby i magen:-)
ikø29 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2008 takk for gode ord.... Jammen ikke lett dette her!!!! Jeg skal prøve å stenge det ute.. det er tross alt ikke mye som kommer ut... God helg til deg og :-)
Viktoriana Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Hadde også noen småblødninger og episoder med rosa papir sist gang jeg var gravid. Hun er 7 år nå. Det går ofte bra. Lykke til!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Selv besgynte jeg å blø på rugedag 10 og hadde min siste bløding når jeg var 7+4. Stort sett var det friskt blod, men hadde også noen brune klumper (koagulert blod) et par ganger.... Nå er jeg 26+3 og jenta vokser stadig i magen min :-) Man har de samme symptomene når man er gravid som når man har/får mensen så det må du ikke tenke på. Dersom det skulle være at du holder på å miste får de ikke gjort noe fra eller til så tidlig. Vent derfor og se det an i løpet av helgen. Dersom det ikke blir mere blødninger så er alt i orden. Hvis ikke ta kontakt med legen din på mandag og få tatt en hcg prøve som du så igjen tar 2-3 dager etterpå for å se om den har steget som den skal. Ønsker deg lykke til!
ikø29 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2008 ja, det er nok bare å vente... Jeg har snakket med de i Hgsd i dag og de bekrefter mine tanker... Det har blitt noe mer bod i dag og som du sier, litt slim eller koagulert blod.. Blødde du hver dag? Det er ganske slitsomt å måtte vente så mye men det er noe vi er blitt vant til i denne prosessen.. Jeg håper det blir en lykkelig utgang med dette :-) Er med litt bedre mot nå... Takk, Collargoll og lykke til videre i svangeskapet :-)
Alvepia *happy mum* Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Er også 4+2 i dag. Men har ikke noen tegn te blødninger, men jordmoren sa til meg at kom det noe kunne det godt være av medisinene. Er nok ingen fare vil jeg tro:) Ønsker deg lykketil videre:) *god påske* Hug
ikø29 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. mars 2008 Det har jeg ikke hørt før- at det kunne komme av medisinene!! Jeg tar det med meg som en forklaring. Alt er bedre enn å tro det værste ;-) Lykke til videre med deg og god påske tilbake :-)
Alvepia *happy mum* Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Jeg vet ikke hva du gikk på, men jeg gikk på Crirone, å fikk beskjed om at kom det litt rosa/rødt på papir eller i trusa skulle jeg ikke bekymre meg:) Takker for lykken:)
ikø29 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2008 ok. Jeg gikk på progestan. Jeg kan kanskje ikke bruke den forklaringen likevel... Nei, det hjelper lite å tenke så veldig mye på det. Jeg må nok bare ta en dag om gangen. Det har ikke bitt så mye mer blødninger og jeg håper at det snart tar slutt.....
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 15. mars 2008 #12 Skrevet 15. mars 2008 Jeg blødde hver dag de første ukene ja... Dersom jeg bevegde meg litt så kom det også mere enn om jeg bare var helt i ro. Ja vi blir nok verdensmestere i å vente desverre.... Men får jo desverre ikke gjort annet heller da. Så lenge du setter disse stikkpillene kan du bli litt irritert der oppe, så det er sant at de kan gi deg blødninger. Man får gjerne også skjørere blodkar som lett kan briste. Men får du tatt blodprøver for å sjekke hcg-verdiene dine?
ikø29 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 15. mars 2008 nei, jeg har ikke det. Jeg hører til i Hgsd og der er det vanlig med hjemmetest. Har tatt tre positive ;-) Jeg begynte ikke å blø før i går ettermiddag slik at det har ikke vært aktuelt å gå til legen enda. I Hgsd mente de at det trolig ikke var særlig vits på dette tidspunktet. Jeg måtte bare vente og se.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 16. mars 2008 #14 Skrevet 16. mars 2008 Dersom de på Hgsd ikke vil ta slike tester på deg så gå til faslegen din å få tatt det. Er jo umennelskelig å gå slik å ikke vite! Ring de på mandag og forlang at du får tatt blodprøve for å sjekke hcg-verdien. Det er som sagt det eneste som kan gi deg sikkert svar så tidlig i svangerskapet! Masse lykke til!
ikø29 Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. mars 2008 Det er nok ikke at de i Hgsd ikke vil ta tester- jeg bor ikke der og det bir litt tungvindt.. Jeg har konkludert med at jeg skal ta blodprøve i mogen. Legekontoret er stengt denne uken men håper at kanskje gynekologen kan hjelpe.... Legevakten kan kanskje være et alternativ òg.. Jeg kjenner jeg må få et svar.. Takk for lykkeønsker :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 16. mars 2008 #16 Skrevet 16. mars 2008 da skjønner jeg. Ja ta kontak med gynokologen, h*n vil helt sikkert hjelpe deg :-) Du får holde oss oppdatert da. Klæm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå