bøllefrøene Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Albert og Oskar kom til verden 3 mars.. Nå har vi vært hjemme siden mandag.. Gled dere... det er helt herlig å ha to små gutter!! jeg reiste inn på sykehuset på fredag, det ble satt inn gele for å prøve å få i gang i fødselen. dette ga skikkelige smerter men ei noen rier... lørdag fikk jeg dra hjem noen timer... søndag ble det gjort klar for ny igangsetting.. men neida.. da hadde jeg allerede 2 cm åpning. ble flyttet til føden!! Ved 3 cm tok de vannet!Jeg fikk ca 1cm større åpning i timen.. smertene kom mer og mer... og ved 4 cm var det tid for epidural... og det må jeg si.. det var himmelsk!! fra ca klokken fem til 0100 var jeg nesten i himmelen. det var en fin tid!! jeg sov og slappet skikkelig av. problemet var vel at det nesten funket for bra.. fikk drypp men kjente nesten ikke riene... klokken 0000 var det 10 cm åpning.. og det var tid for å sette i gang.. det var vanskelig fordi jeg ikke kjente når jeg skulle presse. det ble sugekopp... uten hell. prøvde flere ganger. tiden gikk og det begynte å haste å få albert ut.. tang ble derfor tatt i bruk!!.. 0230 kom albert ut.. 40 min senere kom oskar med tang. fødselen var hard og kanskje litt mer dramatisk enn jeg klarte å oppfatte!! det holdt på å bli keisersnitt da de ikke fikk tvilling 1 ut! det var 3 leger tilstede da fosterlyden begynte å bli svak på slutten. men nå er alt glemt.. ser faktisk på fødselen som helt utrolig nå. personalet jeg hadde var helt utrolig.. begynner nesten å gråte bare jeg tenker på de!! en av de jeg hadde jobbet til og med overtid for å bli meg på hele fødselen.. det var godt å ikke bare ha nye mennesker når det var vaktskifte!! tiden på ullevål var veldig fin. Vi fikk bo på dobbeltrom og fikk mye god hjelp. gutta slet litt med å legge på seg og amming var ikke bare bare. Vi ble derfor på sykehuset i en uke. gutta sliter fortsatt litt med puppen men tar litt med skjold, også får de flaske i tillegg!! tiden går virkelig unna her hjemme.. får ikke tid til noe annet en mating og bleier.. koser meg utrolig masse. Nettene er ikke bare bare, men det gjør ingenting så lenge jeg har to flotte gutter. Var å veide de i går, hadde lagt på deg 150 gr siden mandag.. så gutta vokser fort. må bare si at dere kan glede dere.... å ha tvillinger er helt utrolig. dette gikk litt fort, har jo to som ligger å små gråter ( he he sprakk forresten på smokk rett etter at vi kom hjem)glemte kanksje å si vekten. albert veide 2780 og oskar veide 2870, begge var 48 lange!
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Så utrolig koslig å lese at alt er bra og vel med dere alle sammen. To sunne og flotte gutter! Du er heldig som har fått de ut og jeg kjenner jeg gleder meg enda mer ( og kanskje litt mer utålmodig) på å møte mine to små. Ønsker deg masse lykke til videre, hils de to små - og nyt det å være småbarnsmamma Stor klem, Trude!
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Gratulerer gratulerer ) Fin lesing dette,ikke bare bare når det drar ut på tia ved fødsel,men som du sier,etterpå er det glemt;) Kos dere masse fremover. Nå gleder jeg meg enormt til å få mine 3 ut snart,(bare)4-5 uker igjen nå))
mor til 3 i april Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Gratulerer så mye med to flotte gutter :-)
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Gratulerer så mye med guttene, endelig i mål. Utrolig gøy å høre fra deg. Flott vekt hadde de også da . Kjekt at dere koser dere mye og det er supert!! Lykke til fremover, får håpe du blir litt til på BIM. (Jeg blir satt i gang på mandag, da vil jeg være 39+2, gleder oss utrolig)
Sognemor Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Gratulere så mye med de to guttene dine!Ja nå må du virkelig kose deg!Mine to gutter er nå blitt 5,5 mnd,utrolig!Lykke til videre framover med Albert og Oskar!
Sol med 2! Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Grauterer så mye! Fint at du fortalte alt om fødselen, greit å ha med seg noen ulike historier fram mot egen fødsel. Som du sier er det utrolig hvor fort man glemmer/legger ting bak seg etter en fødsel. Hadde pressveer i en time sist og måtte til slutt klippes for å få han ut. Men alt var gjemt og glemt bare noen minutter etter at vi fikk se den sjønne gutten vår. Kos deg med de to små, og god påske!
gladmage Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Gratulerer masse til dere. Du har gjort enn god jobb... Store og sikkert fine gutter. Lykke til videre og kos deg masse med guttene dine.... God påske !!
Pluttiplutt Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Hei. Så flott å høre fra deg. Hørtes ut som en dramatisk fødsel, men flott at det gikk bra og at du har 2 fine gutter. Gleder meg til å treffe deg igjen litt senere i sommer:) påskeklem
moden mamma Skrevet 15. mars 2008 #11 Skrevet 15. mars 2008 Så godt å høre at alt går godt med dere - og at dere har kommet dere hjem! Det ble en litt dramatisk opplevelse for dere denne fødselen - men ufattelig hvor fort vondter/lange timer/dramatikk blir glemt når barna blir lagt i hendene våre. Man blir så utrolig takknemlig og imponert over hva en selv/kroppen kan prestere! For ikke å snakke om takknemlig over sykehuspersonalet og deres erfaring... Gratulerer så masse, nok en gang - vi gleder oss til å se dere trillende i nabolaget eller på et treff senere i vår/sommer!
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 16. mars 2008 #12 Skrevet 16. mars 2008 Åh så gøy! Varme gratulasjoner fra meg og mine gutter i magen! Så godt å høre at alt gikk fint med fødselen og du fikk to store fine gutter. Får håpe det går bedre med puppen etter hvert og at vi ses i sommer i Frognerparken Nå gledjer jeg meg veldig over å få møte mine gutter, men håper det drøyer 10 uker til. Kjempe klem!
sommerfuglene Skrevet 16. mars 2008 #13 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer med Albert og Oskar! Veldig kjekt du ville dele fødselshistorien med oss, har sett fram til den!! Håper ammebiten ordner seg, er litt styr i starten det der... Men lykke til vertfall!! Kos deg med guttane
* vannmamma * Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Gratulerer så mye med guttene! Fine navn var det også!
treengler:):):) Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Hei der Gratuler så mye med 2 flotte gutter med flotte navn og bra at alt gikk bra :) Ønsker deg og dine en god påske :)
Solemio + 2 i magen Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 Gratulerer så mye med gutta - høres både artig og travelt ut! Kos dere videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå