Gå til innhold

Sier du "nei" til babyen din når h*n gjør noe h*n ikke får lov til??

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Vi gjør det.. Min tulle er åtte mnd, og det virker som hun skjønner "nei-ordet", hvertfall tidvis. Det er jo viktig å sette grenser fra tidlig alder, så vi er selvsagt fornøyd med det. Men samtidig tenker vi på at "nei" ikke må bli imunt for henne. Så vi prøver å bruke det konstruktivt og så lite som mulig. Vaaanskelig!!

Hva gjør dere?

Skrevet

Har begynt så smått...han er 7 mndr..f ex når han drar ned gardinene når han sitter i matstolen. (sitter närt til vinduet). og litt andre småting. Noen ganger slutter han andre ganger ikke..men han er liten ennå da..

Jeg syns at det er greit begynne...

Skrevet

Ja, det er veldig greit å begynne. Men vet at det er noen som er veldig mot å si nei. Her i huset prøver vi en annen linje. Men det blir jo spennende å se hvordan det utarter seg.

Skrevet

Folk gjör som de vil, men jeg mener at det er greit å begynne, kommer til å bruke det ordet i fremtiden en del,når han gjör noe galt..

Skrevet

Dette synes jeg er litt vanskelig.. Man hører jo om forskjellige metoder da, og hva er egentlig det mest riktige liksom! Når jeg sier nei, så ser hun bare på meg(1 år er hun blitt:)) og jeg SER at det tennes et lys i øynene hennes, et "rampejente-lys" og hun hører værtfall ikke etter!! Jeg prøver å si nei, rister på hodet og foreslår en annen ting hun kan gjøre. Pffffff!!!!

Hjelpes!!! Må jeg bruke strengstemmen da eller?? Heheh..snuppa mi vettu..er jo så søt også:)

Fortsett å svar da, synes det er kjekt å høre hva andre gjør!

Skrevet

ja, det er nettopp det rampeblikket jeg er redd for...;) foreløpig sier jeg nei, bestemt men vennlig. så får vi se hvordan det utvikler seg..

Skrevet

ja d gjør jeg ja. både til minstemann på 8 mnd og størstemann på 2.5 år. prøver andre vrier oxo da, sier ikke nei hele tiden,men virker som han på 8 mnd forstår ordet næi oxo.

vist d gjentar seg mye iallefall til 2.5 åringen setter jeg i med strengstemmen ja. for når jeg har snakket og forklart 10 gang er d nokk i mine øyne rett å slett.. hær snakker vi ikke om filleting men alvorlige ting som. spark,kasting av leker på lillebror,ødelegge ting osv.

søt er de jo disse små men de kan være ganske utspekkulerte oxo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...