Gå til innhold

dere som har babyer som har vært mye plaget med magevondt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gikk det for dere og introdusere grøt? gruer meg litt til og prøve jeg da;)

Skrevet

Gikk helt fint... babyer med mye magevondt vokser det stort sett av seg rundt 3-4 mnd. Og det er jo da man tidligst bør begynne å introduserer grøt også. Min førstefødte hadde kollik og hylskreik fram til ca 3 mnd. Begynte med grøt da han var ca 3,5 mnd og han var sinnsykt mye roligere fra den tiden...

Skrevet

Gutten vår ble faktisk bedre i magen da han fikk grøt, samme med frukt:o) Så her er det 3 måltider med fast føde:o) Vi begynte med velling da han var 8 uker, og grøt da han var rundt 3 mnd:o)

Skrevet

Gutten vår hadde kolikk til han var over 5 mnd og jeg gruet meg veldig for å begynne med fast føde. Fikk tips om å begynne med maisgrøt siden den er mild for magen og det gikk kjempefint.

Lillebroren hans har også hatt endel plager med magen men ikke kolikk. Han har så vidt begynt med grøt og reagerer med magvondt av risgrøt. Måtte gå over til maisgrøt og da gikk et bedre.

Skrevet

Mini fikk vondt i magen når vi begynte med grøt, men det gikk over etter noen dager. Vi begynte med maisgrøt blandet med mm når han var nesten 6mnd. Han fikk også vondt i magen de første dagene når vi gikk over til 6mnd grøt, så vi passet på å begynne med små posjoner av den også.

Anbefaler deg å vente til 6mnd hvis ikke det er behov for det tidligere og gi på formiddagen de første dagene så du slipper magevondt om natta. Mini våkner forresten også oftere om natta de første dagene selvom han hadde fått grøten på formiddagen, men det gikk også raskt over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...