Gå til innhold

Jeg har snakka med jordmor på st.olav i dag og INGEN skal måtte føde på gangene det var bare tull!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg var på ultralyd i dag og som mangen andre fortvila over at jeg kansje skulle måtte føde på gangen, når jeg spurte jordmor om dette så stod hun bare og måpa og spurte hvor jeg hadde hørt dette, fortalte da feks om hu som skrev innlegg her i går om at hu hadde fått den beskjeden på omvisning, jordmora jeg hadde bare rista på hodet og sa at det kom IKKE til og skje uansett hvor fult det var på føden, ingen skulle ligge på gangen og føde uansett hva..

Hun sa at dem kom til og legge ned halve fødeavdelingen men at dette ikke skulle gå ut over oss gravide med at vi skulle måtte føde på gangen o.l..

Hun skulle også snakke med de som hadde hatt omvising denne uka for og høre hva som var blitt fortalt til de som hadde vært der for hun mente det var uakseptabelt og si slikt..

Hun sa også at hun fikk mangen henvendelser fra gravide som var på ultralyd om akkurat dette med at føden skulle stenge og slikt og skjønte vi kunne bli frustrerte og redde men vi skal ikke lide under at dem skal stenge halve avdelingen..

Og om folk lurte på dette ang føding på gangen så mente hun at vi bare kunne ta en tlf til føden på st.olav og få dette avkreftet med engang, hun avkreftet det hvertfall for meg nå..

Så da slipper vi hvertfall måtte ligge til innsyn for alt og alle som skulle ferdes i disse gangene.. :-)

Jeg er hvertfall veldig letta...

Fortsetter under...

Selvfølgelig må man ikke føde på gangen, men det kan hende at man må ligge en stor del av åpningstida på gangen, og rett ut på gangen igjen etterpå..

Det kommer an på kapasiteten og mengden fødende...

Det sier seg selv.

At man må ligge på gangen bak et skjermbrett rett etter man har født, er jo faktisk standard prosedyre der! De jeg kjenner som har født der i fulle perioder har måttet ligge på gangen endel timer etter fødselen.

Men nei vi må ikke presse ut ungen på føden..

Så fremt de ser oss, da, får sjekket oss, og vi roper høyt nok..

Det blir spennende og se og desverre oppleve

Selvfølgelig må man ikke føde på gangen, men det kan hende at man må ligge en stor del av åpningstida på gangen, og rett ut på gangen igjen etterpå..

Det kommer an på kapasiteten og mengden fødende...

Det sier seg selv.

At man må ligge på gangen bak et skjermbrett rett etter man har født, er jo faktisk standard prosedyre der! De jeg kjenner som har født der i fulle perioder har måttet ligge på gangen endel timer etter fødselen.

Men nei vi må ikke presse ut ungen på gangen..

Så fremt de ser oss, da, får sjekket oss, og vi roper høyt nok..

Det blir spennende og se og desverre oppleve

Oppi all frustrasjonen så blir ting satt litt på spissen slik at ting blir hørt. Tror nok de er ganske oppgitt på føden for tiden og ting kan komme ut litt feil. Men uansett så skal vi ikke godta det som skjer. Helt tragisk hele greia i grunn.

Lenge leve helsenorge!!!

Vel, hvis det stemmer- så er det fint!! Men da burde de strengt tatt ikke sagt det til oss som var på visning denne uka, for det gjorde hele gruppa mi kjempeengstelig. Men hvordan har de tenkt å løse denne floka da??

Tenkt eksempel: du kommer inn, vannet har gått, og du har 4-5 cm åpning.Klokka er 22 på kvelden, øst har stengt og vest har fullt på alle fødestuer. Siden det kommer to til etter deg, kan du heller ikke være på mottaksrommet, men blir plassert bak skjermbrett på gangen. plutselig skjer det veldig fortgang i fødselen, riene kommer kjempetett- og etter ny undersøkelse (på gangen!!!) finnner JM at åpning nå er 8-9 cm, du er altså nesten utslettet, og pressriene begynner å melde seg. Det er fremdeles fullt på alle fødestuer, det så ut til at en kunne bli ledig-men der begynte fødselen å dra ut veldig likevel..Sjansen for at du rekker å få et rom er vel ganske minimal da, er den ikke?? Eller tenker de da at vi kan trilles (gjennom glassgangen og barsel) til øst likevel??

Nå er jo sjansen egentlig liten for at det er fullt akkurat den dagen du kommer inn, men det kan skje..Og hvordan blir det til sommeren, når alle som nå kan føde på Orkanger blir sendt inn til Trondheim? I tillegg til alle fra Trh skal dele på en avd?? For de har sagt at Øst blir stengt som vanlig også under sommermånedene..

Jeg synes fremdeles at ting er veldig uklart, og er skikkelig frustrert over info som blir gitt..Og jordmødrene selv på føden har jo gått ut i avisa og sagt at det blir fødsel på gangen om alt er opptatt- hvis de mener at ingen skal føde på gangen, hvorfor har de sagt det slik da?? De skaper jo masse bekymringer for oss som ikke er så heldige å få føde i løpet av mars, før dette sparetiltaket setter inn.Nei, det blir som det blir..men jeg tror jeg drøyer det en gooood stund til før jeg orker å tenke på en evt nr 2.

Annonse

Er helt enig med deg jeg at de ikke hadde trengt og si noe slikt til dem som var på visning, og det mente jordmora jeg tok UL hos også, og hun skulle snakke med de som hadde hatt vising..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...