to-søte-små Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Startet med Maisgrøt fra Nestle da lillegutt ble 4 mnd på grunn av urolige netter. Hadde håpet at han skulle sove litt bedre etter at han fikk grøt, men tvert om. Nå våkner han hver andre time, og hylskriker. Må legge han til brystet for at han skal roe seg...andre som har opplevd dette? Har kun gitt han grøt tre dager nå...tror dere jeg skal prøve en annen type grøt, eller vil dette gå seg til etterhvert?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Det er ikke sikkert han er urolig om natta fordi han trenger grøt. De sier vel at kun ca halvparten av de som sover dårlig om natta, sover bedre hvis de får grøt, så jeg ville kuttet ut grøten og ventet til han er nærmere 6mnd.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Kanskje han får vondt i magen? Gir du han tykk grøt eller velling? Det er greit å venne magen dems til at kosistensen blir fastere litt etter litt. Vi startet med velling til vår da han var 3,5mnd og han fikk ikke skikkelig posjon med grøt før han nermet seg 4,5-5mnd. Så vi har brukt lang tid på å venne han til det, men da har også magen hans fungert bra:) Og prøv med litt sviskesaft eller pure i tilegg.. Vi har da brukt nestle sin maisgrøt.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Vi opplevde akkurat det samme, men vi lagde velling først da. Uansett, det gikk to-tre dager så ble lillegutt utrolig om natta, og det viste seg at det var pga forstoppelse. Så her begynte vi å gi sviskesaft når vi ga han velling, også har jeg maltextrakt i melka hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå