allis. Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Jenta mi på 7 uker har ansiktet og litt av halsen full av slike røde prikker.. Har hatt det i to uker nå kanskje, noen dager er det ganske bra mens dagen etter har hun masse... Overalt i ansiktet! Flere babyer her som har slik?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Min hadde også det da hun var på den alderen. Ser ganske ille ut, men så en dag er det plutselig borte. Du behøver ikke gjøre noe med det med mindre det ser ut som om det blir betent, kommer mye gult puss mm. Da kan du ta en tur på apoteket, så hjelper de deg med å finne en krem som hjelper, f. eks Brulidine.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Min ble verre hvis han ble for varm, spesielt om natten. Bruker natusan babysalve, funker veldig bra. Nesten helt fin nå.
Sissy-mams Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Veldig vanlig. Alle mine hadde det. Det skal være en reaksjon på det vi har spist (når du ammer). Men det går ganske fort over. Bare la det være i fred, så forsvinner det av seg selv
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Mi hadde også mye utslett. Gikk over rundt 2 mnd alderen :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Min hadde kviser til han var fire-fem måneder, så det kan ta tid.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Slenger meg på her. Jenta mi hadde også det i starten,lignet en periode på små kviser. Hun ble verre om hun lå og sov på brystet mitt,ble veldig klamt og varmt da. Jeg kuttet også melkeprodukter pga at hun fikk mageknip(aner ikke om det var det hun reagerte på,men alt må prøves),og etter det forsvant også utslettet/kvisene. Antagelig er mye av det hormonelt,ifg hs og jm,så trenger ikke komme av allergi heller. Det forsvant like fort som det kom,og jeg har ikke gjort mye annerledes nå.
ja08 Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Min gutt på 6 uker har slik hormonutslett, eller hva det nå kalles? Bruker jordnøttolje i badevannet og da synes jeg det blir bedre. Virker som om det utslettet blir verre hvis han er varm. Trur apobase også er å anbefale, selv har jeg ikke det i hus ennå. Trur de fleste babyer har slikt utslett ila spedbarnsperioden.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Min lille hadde også. Vi brukte litt av Adermakremen til storebror og det ble borte på et blunk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå