Sol + spire Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Her rulles det rundt på gulvet. Hun har ikke begynt å krabbe enda. Er ca 7,5 mnd.
Poteto Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 mi er og ca 7,5 mnd.. hun ruller, å går bakover.. kan heller ikke krype.. men ligger mye på magen å løfter seg opp med hendene, men krabbestillingen er ikke på plass..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Min er øyeblikkelig 8 mnd. Skyver seg bakover, åler seg framover (ganske sakte) og står mye i krabbestilling. Prøver hele tiden å krabbe, men klarer ikke helt å koordinere armer og ben ennå, til sin store frustrasjon. Ellers går det i hundre hele dagen. Blir sliten bare av å se på. ;o)
kulemagen Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Sammer her, snart 8,5 mnd. Ruller og åler seg over alt, løfter seg på hendene og skyver seg bakover. Prøver veldig å komme opp i krabbestilling men får det ikke helt til enda.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Mini-me er 7,5 mnd og begynte å åle seg framover for en uke siden. Hun drar seg fram med begge hender og skyver litt fra med den ene foten. Før det begynte hun å dytte seg opp i krabbestilling og sto og svaiet på alle fire, men det har hun sluttet med etter at hun kom fram til åle-metoden sin Det går fortere og fortere! Sitter sjelden stille, hvis vi tar henne opp på fanget skal hun helst stå/kravle/kaste seg baklengs osv, og når vi bærer henne rundt lener hun seg etter alt som fanger interessen (det meste), og spreller med hele kroppen. Temmelig mye aktivitet, med andre ord! (Nå driver hun og herjer med en stålampe, dæljer til foten mens hun prater bryskt til den) (Må gå og redde gulvbryteren nå)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Vår lille er snart 8 og enhalv mnd, har et rivende tempo. Åler, Kryper på alle fire, setter seg opp selv, reiser seg mot ting, åpner skuffene i tv-bordet og river ut alt innholdet.. Men er ikke så stødig at hun alltid greier sette seg ned igjen! Det merkelige er at jeg trodde hun skulle være sent ute, for hun rullet ikke før hun var 6 1/2 mnd, og ålte seg ikke forover før hun var rundt 7-7 1/2 mnd... så her har det virkelig gått fort unna de siste ukene!!
Yrha Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Lillegutt er 8 mnd, og her går det mest i å skyve seg bakover. Han kommer seg dit han vil på denne måten - sikter rompa si inn mot det han vil ha tak i, og skyver seg dit Ellers er han oppe på hander og knær og vugger hele tida. Han sitter litt og har satt seg opp selv et par ganger, men nå har han glemt hvordan han gjør det, så lite sitting!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Lillemann er nettop blitt 8 mnd, og her går det i ett!!! Kryper i full fart, sitter (setter seg selv), reiser seg opp etter en liten kasse vi har her i stua o.l. Han er også veldig glad i å gå/løpe i gåstolen sin.....Så han utforsker hele huset. Litt tungvindt da en må passe nøye på hele tiden. Men det er jo så morsomt å se fremskrittene... Skal få montert grind i trappa straks....
*Rutletutt* Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Hun er 7 1/2 mnd - ruller fra mage til rygg og tilbake, går rundt sin egen akse og kommer seg bakover, men ikke fremover....men vil så gjerne, he he - hun har bare ikke funnet at av det enda - men prøver å komme seg opp på knærne, men faller bare fremover når hun prøver;o)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Hmm... Jeg må nok ha den tregeste babyen i verden (i alle fall på BIM!) Min jente er 7 mnd. i morgen. Hun ruller ikke noe særlig noen veier. Har gjort det 5-6 ganger, men det falt visst ikke i smak. Hun ruller rundt i ring i alle fall da. Hun hopper heller ikke når vi holder henne. Men sitter hun på fanget skal hun ha alt som er nært henne, særlig fjernkontrollen. Derimot prøver hun å åle seg fremover. Ligger på magen, opp med rompa, men kommer ikke noe vei. I går klarte hun derimot å komme bakover "ett skritt" (et dytt bakover hvis dere skjønner). Hun er flink til å leke alene på gulvet og som oftes veldig blid. Vi trener og trener på magen og det å rulle rundt, men...... Bør jeg være bekymret? Virker som om deres babyer er mye lengre fremme enn jenta mi.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 Plutselig slår hun om, åler, kryper og løper Har egentlig ingenting for seg å sammenligne, for de utvikler seg i forskjellig tempo
Sol + spire Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 14. mars 2008 Til anonym som er litt bekymret... Alle barn utvikler seg forskjellig. Jeg var og traff ei venninne av meg som fikk ei jente en uke før jeg fikk jenta mi. De er totalt forskjellig! For det første er jenta mi 1,5 kg tyngre..hehe...og hennes jente har et helt annet aktivitetsnivå enn hva mi jente har. Jenta hennes krabber og sitter, mens mi viser ikke interesse for det engang. Så de er forskjellige. Det kommer sikkert fort når de først finner ut av det tenker jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå