Gå til innhold

BABYEN MIN VIRKER SÅ UTILPASS:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på tre uker har vært så snill hele tiden. Men de siste dagene har hun virket så utilpass. eller det vil si at det er nettene som er problemet. Hun legger seg i ni-ti tiden og våkner igjen mellom tolv og to og får mat. Men vil ikke sove igjen etter det. Så det blir frem og tilbake i min og i sin egen seng resten av natten. Hun gråter ikke noe særlig. Men ligger og vrir seg og grynter og stønner. Virker skikkelig utilpass. Blir sliten av dette jeg.Er alene også, så det er ikke så lett dette. Hun er jo bare tre uker. Men syntes dere jeg burde kontakte helsestasjonen, siden hun virker så utilpass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres litt ut som mageknip..kansje litt luft i magen?

prøv å gi henne litt fennikel te før maten,

(kok 1 ts fennikel i 2,5 dl vann i 3-5 min, avkjøl og sil, og hell det over på en flaske du har i kjøleskapet)

gi henne et par, tre ts før måltidene (eller oftere hvis det trengs)

er det ikke luft, men annen mageknip, kan sukkervann hjelpe!

link:

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/kolikk/sukkervann_hjelper_for_de_fleste

hvis det fortsetter, bør du tenke på hva du spiser, og om det er noe hun kan reagere på..

løk, sjokolade, reker, kål, melk...de kan reagere på alt!

lykke til!

Skrevet

Min gutt er også slik, like gammel som din, men han er bare sulten!!!!! Vil ha pupp hele natten, men nå har jeg heldigvis en samboer som tar litt over og får ham til å sovne uten puppen når det blir for ille! Må jo sove litt jeg også!

Skrevet

har gitt henne miniform i to dager nå. Men ikke blitt bedre. Skal prøve med litt sukkervann. Takk for tipset. Elles kanskje er det all sjokoladen jeg spiser. er isåfall en god grunn til og kutte det ut da;)

Skrevet

Kan også være spenninger i kroppen .

Om barna ikke klarer å finne roen selv og virker utilpass når de er mette å sånn , så kan en tur til kiropraktor være værdt et forsøk.

Ingen skade kan skje, men du kan risikere å få et rolig og fornøyd barn:o)

En kiropraktor sa at det skulle vært obligatorisk med en runde til kiropraktor for alle nyfødte barn pga at de ligger i klem i 9 mnd tross alt, så det er ikke rart en del får litt spenninger i kroppen etterpå.

Mange foreldere og babyer hadde nok sluppet, byssing, gåing og nattevåken om dette hadde værdt gjort.

Lykke til:o)

Skrevet

kanskje jeg kan få låne han samboeren din et par netter,så jeg får sove litt? hehe.

Skrevet

men drar man bare dit selv. eller må man ha henvisning fra legen?

Skrevet

Jo da! Men da må du sove.... he he!

Forresten; noen ganger er det effektivt å la barnet sove litt oppå brystet, det gjør jeg når det blir for ille! Legger to puter under hodet så jeg ligger litt høyt med overkroppen og legger han på stødig på magen, oppå mitt bryst, når han hører hjerteslagene roer han seg ofte, og vi kan godt sove slik et par timer. Bare pass på at hun ikke sklir ned i armkroken din, kan bli litt hett og tett der.....

Skrevet

Du trenger ikke henvisning, bare ring!

Skrevet

Jeg lover og sove, grolla:) Hehe. Jeg legger henne ofte på brystet mitt. Hun er rolig da. Men jeg klarer ikke sovne sånn. Og så fort jeg prøver og legge henne over i kurven, blir hun like urolig igjen. Tror jeg skal ringe en kiropraktor i dag.

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemet da bebisen var ca 3 uker. Årsaken i vårt tilfelle var/er luft i magen. Jobber derfor veldig med å få henne til å rape om natten, selvom dette er vanskelig da hun sovner ved puppen når hun er mett. Har begynt å sitte i en stol og amme på natten, slik at jeg får løftet henne opp og hun får rapet. Å amme i sengen og ta henne direkte over i hennes egen seng kan ende i katastrofe, da hun ikke får ut luften og derfor grynter/sutrer/hyler resten av natten.

Skrevet

ØKEDØGN!!!!!! Ingenting mer å si om det :)

Skrevet

takk for mange gode tips. i natt skal jeg prøve og amme henne i en stol. og heller prøve noen netter til, før jeg ringer en kiropraktor.

Gjest Lenchen jente98 og jente08
Skrevet

Min baby på 4 uker roer seg veldig med smokk. Kanskje det kan være verdt et forsøk? Hun er ikke så interessert i smokken på dagtid, men om natta så virker det som om hun finner mye kos i smokken sin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...