Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 uten mat? Han fikk mat i 7 tia imorges.Og da spiste han 200ml. Det er ikke alltid han spiser så mye, så det var bra=) Men så sku jeg gi ham nå i 9 tia igjen(har gitt ham 2 hver time de siste dagene pga økedager) Men nå ville han ikke spise noe..Prøvde igjen halv 10 og han ville ikke ha..Han var skikkelig sytrete og grinete, og jeg ble skikkelig frustrert... Så jeg la ham, og nå sover han.. Var jeg en dårlig mor som la ham siden han ikke ville ha mat, og det var tydelig at det var søvn han ville ha? Og en ting til, jeg følte meg skikkelig misslykket, pga de siste dagene har vi hatt besøk og alt har gått skikkelig greit, men føler når det bare er meg og han, så er det bare syt, både fra min og han sin side.. Ble så frustrert at jeg måtte bite meg i hånda for ikke å skrike..Jeg kjenner jeg er sååå sinnsykt sliten, pga jeg føler at han ikke liker meg=( Oij, dette ble langt men håper noen vil svare..=)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Vil han ikke ha mat så vil han ikke ha. Hadde han vært sulten hadde han vel ikke sovnet, og han våkner nok når han blir sulten:)
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Nei, nei. Du er ikke fæl!! Dattera mi spiste sist klokken 19 i går kveld, hun vr ikke interessert i "frokost" før klokken 09.30 i dag!! Ikke noe å bekymre seg over!! Du er ikke en dårlig mor hvertfall!! Det at han kan være mer sytete osv kun når dere er sammen, kan jo også komme av at det er "mer spennende" når det er "fremmede" til stede?! Lykke til, du flinke mor!
Gothminister Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Det går bra. Var han veldig trøtt,så vil han jo helle sove enn å spise,og ville han ha mat før han sovnet,så hadde han nok sagt ifra til deg Kanskje økedøgnet er over også? Noen dager spiser de mer enn andre også. Kanskje han trenger å aktiviseres litt mere når det bare er dere to sammen..? Kanskje han vil bæres på,eller bare rett og slett ligge litt alene? Må bare prøve deg litt fram. Vet ikke hvor gammel han er jeg men.. Og du er den beste mamma'n for sønnen din,tvil aldri på det!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Ja tror og kanskje at økedøgnet er over, så da er det å komme seg i rutine igjen=) Må bare få roet meg, og slappet av litt, så er det å komme seg i rutine igjen. Ja jeg har av og til følt at han kanskje kjeder seg=/ Syns ikke det er så stas lenger å ligge i grinda å leke, og babygymmen, jo den går for såvidt..Men tror nok at jeg må begynne å bære litt mer på ham, fordi han vil alltid være med på det som skjer..Men vil ikke bære ham for mye, for da er jeg redd han bare vil være på armen, og det blir tungt i lengden...=P Han er snart 5 månder.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Du er IKKE en dårlig mor. Tror alle mødre føler seg misslykket fra tid til annen. Det er helt tydelig at han ikke var sulten med trett. Det er utrolig hvor godt slike små kan si ifra hva de vil. Kan jo hende at han ikke trenger flere økedager Jeg føler med også veldig misslykket til tider. Gidder ikke gjøre noe i huset, gi litt for lite oppmerksomhet til mini og noen ganger føler jeg bare for å la ham ligge å gråte å bare gå ut i stedet. Men heldigvis er dette bare tanker og ikke handlinger. Jeg slet også endel med tanker etter fødsel, fordi jeg følte at jeg ikke hadde født ham. Hadde 40timer med rier, før det ble ks tilslutt. Så følte at jeg ikke hadde fått avsluttet fødselen, og dermed ikke hadde fått noe barn. Men snakket endel med helsesøster om dette, og det hjalp veldig Ungen din elsker deg uansett hva du gjør, og gjør du noe feil så kan du trøste det med at han er så liten at han ikke kommer til å huske det uansett Men visst disse følelsen dine ikke går bort etterhvert, så vil jeg anbefale deg å snakke med noen om det Er ikke noe koselig å gå rundt å føle seg misslykket. Dette ble langt dette også, men håper at det hjelper deg
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Okei så da er det "normalt" da.. huff, føler meg helt paranoid noen ganger..Er første barnet, så dette er jo noe helt nytt for meg, og vil bare min sønn det beste! Og når han ikke vil spise, ja da får jeg rett å slett panikk, men kasnkje jeg bare skal roe meg, for da er det jo normalt=)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Det var godt å lese at det ikke bare er meg som har slike tanker. Jeg gikk over tia, og ble satt igang, fikk tang for å få ham ut, men når det ikke hjalp så ble det haste ks..Så jeg har hatt en tøff fødsel, og jeg tenker mye på det.Har ikke hatt god erfaring..Føler liksom ikke jeg har født ham på en måte, han ble liksom tatt ut av meg og gitt til meg dagen etter..Er så surrialistisk, at det gjør vondt. tror kanskje jeg bør prate litt med HS om det. Jeg elsker samboeren min, og sønnen min over alt på jord, men det nok ikke godt for dem å se at mamma ikke er helt på topp alltid..så tror kanskje det vil hjelpe å prate litt om det.
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Ja, jeg vil kalle det "normalt". For noen uker siden, "nekta" jenta mi og drikke melk etter hun hadde fått grøt på kvelden. Vi har pleid å gi henne en liten svett melk sånn for kosens skyld og trøtthetsfølelsen før hun skal legge seg... Hun nekta plent, så jeg måtte bare innse at hun rett og slett var mett. Hun spiser fremdeles ikke frokost noe tidligere enn før, selv uten melka på kvelden
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 Hei! Jeg syns vel tvert i mot du oppfører deg som en god mor som tar signalene hans og lar ham sove når han har behov for det :-) Og han liker deg helt sikkert, sannsynligvis er du fortsatt senteret i hans univers (og vil være det lenge enda).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå