Gå til innhold

Dette føles utrolig kjipt!! Noen fler som har det sånn rett etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for omtrent 3 uker siden. Det gikk forholdsvis greit og jeg endte med 6-7 sting og en liten rift ved urinveisåpningen som hun ikke ville sy, og som hun mente ville gro fint av seg selv.

Nå har renselsen omtrent gitt seg, men jeg er sikker på at jeg lekker urin. Tisser ikke på meg, kjenner når jeg må på do og går på do da. Men hver gang jeg skal skifte bind så synes jeg at det lukter stramt urin (sånn det lukter av gamle damer). Jeg kniper da jeg husker (er nok litt slapp der), skal skjerpe meg og prøve å knipe masse.

Men jeg ha jo født før og da var det absolutt ikke slik. Da lakk jeg ikke en dråpe selv om jeg nøys, hostet, sprang og hoppet bare noen uker etter fødsel. Klarte å knipe strålen mens jeg var på fødeavdelingen også. Nå klarer jeg ikke å stoppe strålen selv 3 uker etter fødsel...

Fler som har opplevd dette, og kan berolige meg med at det går over? Jeg kan ikke være under 30 og lekke urin resten av livet!!

:o(

Skrevet

Dytter denne litt jeg.. Legg gjerne ut på skravle for meg om noen gidder?!

Skrevet

Du skal vel snart på 6 ukers kontroll etter fødselen hos legen din, ta problemet opp da. Frem til dette fortsett med knipeøvelsene hver dag.

Skrevet

Du skal jo ikke knipe strålen, da kan du skade den mekanismen. Hvis du har gjort det mye er det kanskje derfor...

Skrevet

Har ikke gjort det mye nei, bare prøvd. Fikk faktisk beskjed om det ved første fødsel, at jeg skulle prøve på det.. Er ikke noe jeg gjør hver dag, men har forsøkt det kanskje hver 2-3 dag etter fødselen bare for å se om det er noen forbedring..

Skrevet

Jeg trodde at jeg lakk urin etter fødselen, fordi jeg syntes at renselen etter hvert begynte å lukte urin. Jeg kunne stoppe strålen da, og merket ikke til at jeg lakk, unntatt lukten. Jeg snakket med en fysioterapeut som er ekspert på bekkenbunnstrening og spurte om jeg kan lekke urin uten å legge merke til det. Hun sa nei, du vil merke det ved at du lekker under hosting osv. Da renselsen var over etter 6 uker så luktet det ingenting lengre og jeg lekker ennå ikke. Så hos meg var det kun renselsen som ikke luktet så godt. Jeg har en venninne som ikke klarte å stoppe strålen etter fødselen, men hun lekker ikke utenom det. Så forhåpentligvis er det bare renselsen som lukter stramt. Men det er uansett viktig å knipe.

Skrevet

Okay, dette var hyggelig lesing. Ble litt mindre stressa nå :o)

Skal knipe som bare pokker fremover og satse på at det går bra :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...