Gå til innhold

Rekeaften, noen tips om hvordan gjøre det enkelt?

Anbefalte innlegg

Skal ha 10 gjester på reke i dag! Blir alltid rot og mye lukt av rekene, lurer på å ha papirduk og papptallerken slik at alt går rett i søpla etterpå. Hva synes dere om det? Hva kan jeg servere rekene i og hva skal vi ha skallet i, noen tips? Ellers så lurer jeg på å ha en salat ved siden av, hva passer å ha i den og evt. dressing?

Fortsetter under...

Reker er digg!

Lag et langt, smalt fat av alufolie om du ikke har lange fat. Sett fatet midt på bordet, sleng opp i rekene og pynt med dill og sitron.

Stjel/lån/ta med deg 10 rekeposer fra butikken, brett de ut og rull ned kanten - voila, avfallspose!

Bruk papptallerkner og masse servietter.

jeg synes det er best med majones og chilirømme til.....

Chilirømme

1 beger med rømme

3 fedd med hvitløk

2 ss med chilisaus

salt og pepper

Yammi!

Fornuftig med papir om det er så mange. Du kan jo servere rekene på et langt engangs "metall" fat, og skallet kan en legge i skåler som tømmes.

Paprika fungerer godt til skalldyr. Jeg serverer gjerne skalldyr med ulike dressinger/majones. Lages fra samme basen. Blander creme fraish og majones, og lager:

- karrimajones

- dill og sitron

- hvitløk og sitron

Noen vil jo gjerne ha fiskepudding på brødskiven under rekene, fikk jeg vite sist vi hadde rekefest.

Setter også frem på bordet to tørkerull holdere. En trenger alltid mye papir, og så vil jeg helst ha skåler med vann og litt sitron for pynt i på bordet til å dyppe hender i etter at en har rensket.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...