Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som et teit spørsmål, jeg ser det, men innbiller meg at jeg har hørt at man ikke regner det som feber før disse småtassene har over 39 i temp?

Lillegutt fikk vaksinepåfyll i går (5 mnd), og har 37,7 i dag. Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det. Han har sovet ekstremt mye i natt (pleier å våkne hver 3. time, mens han i natt måtte vekkes pga min brystspreng kl 03), men virker å være i grei form, men litt varm i dag.

Med fare for at noen synes at jeg er uansvarlig- bør jeg holde meg unna babysvømmingen i dag? Er det feber, så holder jeg han selvfølgelig hjemme, men han er jo ikke syk..

Skrevet

Når babyer er under 3 mndr skal de til legen ved 38grader. Dette fordi disse små kroppene ikke tåler mye forhøyet temperatur. Når de er over 3 mndr tåler de mer. Da tror jeg man venter til 39 grader før man trenger å kontakte legen. Er ikke HELT sikker, men mener det er det.

37,7 grader regnes ikke som feber.

Jeg ville sett an formen på ham seinere i forhold til babysvømmingen. Er ikke noe kjekt for ham å bade og herje hvis han er litt slapp og ikke i form. Det er allmenntilstanden som avgjør :o)

Skrevet

syns du bør se an formen jeg =)

snuppa vår har litt feber om hun har over 37.5 fordi hun har temeratur under 37 til vanlig.

i barnehagen jeg jobber i ringer vi hjem om barnet har 37.6 så får foreldrene selv velge om de skal hente eller om vi skal se an litt til.

husk at feberen kan øke mot kvelden!

Skrevet

temperaturmåleren vår piper fort når tempen er over 37.5 fordi da er det feber :-)

men er jo ikke høy feber da.

Skrevet

I følge HS regner man først feber når den er ved 39 grader

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...