Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Vet ikke om dette innlegget skal inn på denne siden, men jeg prøver:)

Må jeg sterilisere flaskene etter hver gang jeg har brukt dem, eller holder det at jeg vakser dem i zalo-vann og skyller dem i godt varmt vann etterpå?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.flaskeposten.org

Der står vel det du trenger å vite.. :)

• 1 år senere...
Skrevet

Heisann.

Jeg pleier å vaske flaskene, legg de i varmt vann til skylling deretter koker jeg de.. I allefall den første måneden.

Det fungerer iallefall for meg på denne måten, selv om det blir litt mye vasking den første måneden, men så skal det sies at jeg ikke har så mange flasker heller da.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis babyen er under 3 mnd, så ja. Er den eldre kan du kjøre flaskene i oppvaskmaskinen.

Hvis du synes det er tungvint å koke, anbefaler jeg å kjøpe flaskesterilisator, da tar det kortere tid.

• 3 måneder senere...
Skrevet

jenta mi er 3 uker og vi setter flaskene med kaldt vann rett etter bruk, deretter vaskes de i zalo og skylles godt, tilslutt får de en runde i mikro-sterilisatoren :)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jenta vår er snart 3 månder, og jeg er veldig påpasselig med flaskevaskingen. Vi skyller de rett etter bruk, så når jeg vasker dem vasker jeg de i zalo-vann, så skyller jeg de godt før jeg koker de i 3-4 minutter.

vi har heldigvis 9 flasker til lille prinsessa! :)

Men alle må jo finne ut hva som passer best for dem ;)

Husker svigermor skulle vaske flaskene for oss en gang, og hun var så "slurvete", jeg klarte ikke å bruke de før jeg hadde vasket de på nytt og kokt dem :P

Haha ;)

Snakk om flaskehysteri!

• 2 måneder senere...
Skrevet

jeg skyller de i kaldt vann også koker jeg de i kjele eller tar de i oppvaskmaskinen. det har jeg gjort siden vi kom hjem fra sykehuset(da gutten vår var 2 uker). Det var dette de gjorde på nyføde intensiv på sykehuset så da gjør jeg det også, funker fint det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg gjør også som de gjorde på sykehuset...

Skyller godt i kaldt vann før jeg koker..

Funker veldig greit.. Men ser selvfølgelig godt over flaskene at de er rene, og gir de en ekstra vask hvis de trenger det..

• 1 måned senere...
Skrevet

skyller de, vasker de om nødvendig og koker de i 2-3 minutter, noen ganger lenger.

har sluttet å ta de i oppvaskmaskinen siden det tar så lang tid..

:)

Nå er mini snart 4 mnd så tror jeg snart ikke gidder koke flaskene, men smokkene kommer jeg til å koke lenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...