Gå til innhold

Ikke koke vann - hvordan lage mme da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man blande pulveret med kaldt vann da?

Eller varmer dere flaska med kaldt vann i vannbad eller mikro før pulveret tilsettes?

Står på NAN-pakka at pulveret skal has i når vannet er ca 40 grader. WHO sier det skal være rundt 70 grader..

Er det noe rart man blir forvirret? Burde vært noe som het flaskehjelpen, i likhet med ammehjelpen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varmer flaska med vann i mikroen først!

Skrevet

www.flaskeposten.org

Skrevet

Prøv www.flaskeposten.org.

Hvis du skal et sted hvor det ikke er mulig å koke vann så kan du ta med deg ferdigblandet MME. Disse kan gis ved romtemperatur, men det er jo ikke sikkert småen din godtar det... Min liker det ikke.

Skal du blande ut pulver, så bør absolutt vannet kokes først. Dette for å bli kvitt evt. bakterier og andre "uhumskheter" i vannet.

Skrevet

Kok opp vannet først, og så avkjøler du!

Skrevet

Du sier ikke noe om hvorfor du ikke kan koke vannet, hadde kanskje vært lettere å svare da. Dersom problemet er at du er ute på tur (men med et sted med strøm) kan kanskje en minivannkoker være en løsning: http://www.nomaden.no/main/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=6394&category_id=204&back_list=1&option=com_phpshop&Itemid=1 Det finnes også en utgave for bil som bruker sigarettenneren.

Skrevet

Står at det er fordi NAN ikke skal blandes i over 40grader. WHO anbefaler 70grader.

Er jo bare å koke opp vannet og kjøle det ned da... Det jeg gjorde en periode når jeg måtte gi mme istede for å amme av div årsaker så kokte jeg opp masse vann som jeg satte i kjøleskapet og om jeg ikke hadde mikro så blandet jeg dette kokte vannet med nykokt vann så får en fin temperatur, eller varme opp allerede kokt vann i mikro, tilsette mme puler, rist og vips feeeerdig ;)

• 3 år senere...
Skrevet

NAN skal blandes i 40 graders vann. Hipp skal blandes, om jeg ikke husker feil, i 70 grader. Så du blander i den grad det står på pakken på merket du bruker.

Jeg kokte vann og kjølte det av på flasker. Så når jeg skulle blande så varmet jeg flasken i varmebad eller under varmvann i springen til det ble ca. 40 grader.

Da hun ble større kokte jeg vann i vannkoker og fylte opp med kaldtvann fra springen slik at blandingsforholdet ble riktig. Og så tilsatte jeg pulver.

Skrevet

Hehe! Ser nå at dette er en veldig gammel tråd og jeg vil anta at HI har funnet ut av dette for lenge siden;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...