Gå til innhold

Når klarer de å holde hodet selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte legger dere de på magen og hvor lenge ligger de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lagt gutten min på magen 2-3 ganger i løpet av dagen fra han var nyfødt. Viktig å starte med korte økter på bare noen minutter i starten. Han holdt hodet oppe i 45 graders vinkel og i korte øyeblikk når han var 6 uker. Nå når han nærmer seg 3mnd holder han hodet kontrollert i mange minutter og følger med på det som skjer i omgivelsene. Det er viktig at babyene får ligge mye på magen ift den motoriske utviklingen og utvikling av muskelatur i mage/ rygg

Skrevet

Når de klarer å holde hode selv.. tja.. Det går jo så gradvis. De klarer jo bittelitt med en gang de er født, og så kan de holde det lenger og lenger etter hvert som de blir større. Jenta mi er 3 1/2 mnd og de siste to(?) ukene har jeg ikke støtta hodet når jeg bærer henne.

Jeg legger henne på magen 3-4 ganger i løpet av dagen, og da ligger hun kanskje 10-15 minutt. Men noen ganger sutrer hun med det samme og da tar jeg henne opp og venter til hun er mer opplagt før jeg prøver igjen. I begynnelsen låg hun bare en bitteliten stund av gangen.

Skrevet

Er nok forskjellig hvor sterke de er.

Min gutt var veldig sterk fra fødselen av, og han løfter hodet når han ligger på magen. (Er 1mnd nå, du kan se bilde på profilen min der han løfter hodet:-)

Legger han på magen noen ganger om dagen, og han ligger til han sier fra. Som regel noen minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...