Gå til innhold

Ang. soving på magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Vet at soving på magen kun bør forekomme på dagtid under oppsyn. Men sønnen min på 2,5 mnd har veldig problemer med å roe seg på kvelden når han legges på ryggen. Roer seg fort på magen og sover også mye bedre slik. Hadde dere turtå la han sove slik på natten allerede?

Jeg har vel egentlig ikke samlittighet å skulle prøve, for tenk hvis.....

Med førstemann lot jeg han ikke sove på magen før han snudde seg selv.

Noen andre som lar så små sove på magen om natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva du vil frem til. Så små barn skal ikke sove på magen. Punktum.

Skrevet

Kjære ludder...håper du lar barnet ditt ligge på magen av og til. Hvis ikke vil ikke h*n bli sterk i nakken for å klare å holde hodet sitt. Mageleie anbefales, bortsett fra på natta.

Skrevet

min sønn sover på magen om natten og har gjort det bestandig. kun på sykehuset ved gulsot behandling at han lå på ryggen. er ikke en mamma som ønsker krybbedød som det kanskje virker som. men vi har prøvd og han sover kun 30 min intervaller på ryggen. han er 5 mnd nå.

Skrevet

hmmm ludderet som dømte andre....

Min sønn sover også dårlig på ryggen. Han er 4.5 måneder nå. Men jeg legger han på siden da og da går det bedre. Skal visst ikke ha dem på siden heller men han må jo sove.. Ved noen få tilfeller har han sovet på magen på dagtid også. Når de andre ungene var små skulle de sove på magen..

Jeg har ikke turt å legge han på magen om natta.. tilfelle liksom. Selv om jeg er helt sikker på at han ville sovet bedre. Men det er vel derfor regelen da...de sover bedre..

Du må selv avgjøre om du synes du skal ha ham på magen om natten... jeg turte ikke... Men du er jo ikke noen dårlig mor for det da.. :o)

Skrevet

Jeg har ei jente på tre og en halv mnd. Helt frem til hun var to og en halv mnd var det umulig å få henne til å sove på ryggen, det var kun mage uansett.... vi jobbet i timesvis med ryggleie, og når vi snudde henne til mage tok det ett minutt før hun sovnet! Vi lot henne sove på magen om dagen når vi observerte henne, og om kvelden lot vi henne sovne på magen, og så snudde vi henne etter en halvtimes tid når hun sov godt. Dette fungerte godt for oss, og hun hadde det også mye bedre når hun fikk sårt tiltrengt søvn. Når hun var to og en halv mnd så var det plutslig slutt en dag, hun ville ikke sove på magen lengre, og nå er det ingen problem med ryggleie :-)

Skrevet

Åja, sier du det?

Hehe...

Hva var det du ikke forsto? Skrev ikke jeg "SOVE på magen"????

Er det ikke det vi andre snakker om her? Sove på magen om natten?

Skrevet

Sønnen min er 6mnd.Spurte barnelegen om det å ligge på magen idag.

Jeg syns det er litt ekkelt fordi han snur seg på magen om natta.

Han klarer ikke snu seg tilbake ennå.

Hun syns det var helt greit at han sov på magen.

Ja , risikoen for krybbedød er alltid der , men som hun sa så spiller andre faktorer inn samtidig som de ligger på magen.

Feks varme og luftkvalitet i rommet , om foreldrene røyker og samsover med barnet.

Men jeg må si at jeg ikke liker at han ligger på magen.

Så når vi legger oss , så snur jeg han.

Men kan ikke gjøre det hele natta heller.

Ikke kunne han ligge i pose heller , for han våknet når han forøkte å snu seg , og ble kjempesinna når han ikke fikk det til.

Men på siden har han ligget helt siden han var født.

Han klarer ikke sovne på ryggen .

Gjør det som mageføelsen sier.

Du er ikke en dårlig mor!!

Skrevet

Junior på 6,5mnd har begynt å snu seg på magen når han skal sove. Lar han få sovne som han vil, også snur jeg han etter ei lita stund. Da er han så borte at han ikke protesterer. Kanskje verdt et forsøk for dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...