Gjest Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Er det noen kloke hjelpere her inne som kan hjelpe meg? Vi har flyttet til laminatgulv, og jeg synes de blir skjoldete uansett hvilket vaskemiddel jeg bruker. Har noen noen gode tips? Og hva gjør dere for å holde kjøkkenklutene rene og luktfrie? Skifter ofte selvsagt, minst to ganger i uka. Men ikke alltid de vaskes samme dag som de skiftes. Hvor varmt vasker dere dem? Eller er det andre gode triks?
mams-til-tre Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Bruker kun vann på laminatgulv, og så vasker jeg kluter på 90 grader, eller du kan legge de i klorvann.
roxanne Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Kjøkkenkluter går til vask hver dag, og laminatgulv: da må jeg alltid tørke godt over med tørr klut etter vasking for å unngå skjolder.
Sånn kan det gå Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Skifter kluter hver dag og vasker dem på vanlig 60 graders vask.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Takk for gode svar alle sammen. Jeg skal prøve å vaske med bare vann. Virker stress å måtte tørke over etterpå, det er jo laminat på alle gulv her. Men om det er det som må til til vi får råd til å skifte til parkett, så må jeg vel det. Skal snarest begynne å skifte kjøkkenklut oftere :-)
sirkelkatten Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Jeg kjøper spesialvaskemiddel på fargehandelen, de funker veldig bra. Grønnsåpe er ihvertfall fy fy, zalo kan også brukes. Jeg synes ikke det blir rent nok med bare vann.
Sjefsmegga Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Laminat, hvis det er flekker ( noe det ofte blir med småtasser i hus): Vann med en liten sprut Zalo og en liten dæsj salmiakk faktisk, samme som mange bruker på vinduer! Billig og bra! Ellers er tørre engangsmopper eller andre tørrmopper finfine for å ta støv.. Kjøkkenkluter vaskes på 90grader hvis du ikke bytter ut hver dag så skyll dem i hvertfall i litt klorvann!! BAKTERIE-BOMBER hvis ikke.. Ellers vil jeg anbefale Nylonvask: Supert på vinduer, tar flekker på klær, beste middelet til vask av trekk på barnevoger, ypperlig flekkfjerner til flekker på sofa, tepper, lenestoler osv... Drøy og rimelig.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Laminat: IKKE bruk GRØNSÅPE. Bruk heller bare vann eller litt zalo, evt eget vaskemiddel for laminat som kan kjøpes i butikker som selger gulv. Jeg vasker kjøkkenklutene på 60 grader engang i uken, men skyller de altid godt hver kveld i zalo og henger til tørk på vasken. Du kan jo klore klutene om de er hvite- eller prøve å vaske de på 90 grader.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Kjøp moppen for gulv, les hvilken moppklut som passer til ditt gulv, og de grønne kjøkkenklutene til Enjo. De er ganske dyre, men verdt hver krone. Er kluter man ikke skal bruke sammen med såpe, kun vann. Klutene har aldri luktet og trenger ikke vaskes ofte da bakterieutviklingen går sakte på grunn av materialet de er laget av. www.enjo.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå