Gå til innhold

Søsken/tvillingvogn. Hvilken type anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sv: Tvillingvogn/søskenvogn 22:22 9.03.2008

Jeg har 20 måneder mellom mine eldste.

Jeg kjøpte en Carena tvillingvogn.

Den fungerte veldig bra, billig var den også i forhold til mange andre merker. (Den gang i 2005 betalte jeg 2500,- inkl. en softbag til babyen.)

Det eneste negative med vognen var at den var et par centimeter for bred, jeg måtte ta av det ene hjulet for å kunne kjøre den inn gjennom vanlige 90cm dører. Men det var enkelt å ta av hjulet og vognen veide ikke så mye.

Det var lett å løfte den inn og ut av bilen...

Dersom du skal bruke mye penger, pass på at vognen er egnet til babyer. Noen tvillingvogner passer først når barnet er blitt 3-4 måneder.

[svar på dette innlegget]

Sv: Tvillingvogn/søskenvogn 10:43 10.03.2008

jeg har sett på en carena tvillingvogn!! Den billige med tre hjul!! Men jeg lurer litt på om det blir lit sidotungt!!??

Gutten min kommer til å vare 18 månader da den lille kommer!! Han veier nå 12 kilo å denne vogna kan du kun ha 15 kilo på var sida!! Han er veldig glad i å gå selv så jeg vill ikke bruke masse penger på en vogn som aldrig kommer å brukes....

[svar på dette innlegget]

Sv: Tvillingvogn/søskenvogn 11:23 10.03.2008

Ja, det er den jeg hadde, den med 3 hjul.

Det har ikke vært et problem med vekten. Jeg brukte min forrige gang da vi var i syden i høst, da var barna 2 og nesten 4 år. Jeg kan ikke huske at vekten var noe jeg bekymret meg over i det hele tatt.

Den ble ikke sidetung av at det var forskjellig vekt på ungene.

Jeg solgte vogna for bare et par uker siden til noen som skal bruke den som søskentrille. De hadde en tvillingvogn, 4-hjuling, før som ble veldig tung og vanskelig å kjøre, Carena'en ble for dem en liten og lett vogn.

Jeg synes vogna har vært helt fin, og til den prisen er den absolutt på høyde med de andre svindyre vognene. (Bortsett fra de 3 centimeterne den er for bred :)

Lykke til!

som søskevogn (dvs ikke tvilling) kan jeg abefale babytravel sin. (se på www.babyproffsen.se eller www.babyplaneten.no)

er superlett og trille, rimelig (sammenlignet m f.eks tfk) det er separate kalesjer og bøyler. vanlig insektsnett kan benyttes på enten bare den ene eller begge på en gang. kan også ha hardbag til babyen.

uansett, skal du ha 3 hjuling BØR du ha hjul m sving på.. uten er tyngre og trille enn ei 4 hjulsvogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...