Gå til innhold

Arbeidsledig og gravid...helt grønn på dette! Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hei!

Fra 1. mars sa jeg opp jobben min, og meldte meg som arbeidsledig.

Pga at jeg selv sa opp jobben har jeg 8 uker karantene før jeg vil få utbetalt dagpenger.

Jeg har søkt på ny jobb, å fikk vite igår at jeg fikk jobben.

Jeg skal starte i den jobben 1.juli.

Men så fant jeg nettopp ut at jeg er jeg gravid. Ikke heeelt planlagt, vi hadde tenkt å vente ett års tid. Men jeg bruker ikke prevensjon, å det har liksom ikke vært no krise hvis vi har glemt gummi, siden vi har lyst på barn.

Men problemet mitt nå er at jeg ikke kan takke ja til jobben, da den hverken lar seg kombinere som gravid (blir sykemeldt fra uke 12 i såfall) eller som småbarnsmamma. (Turnusjobb med på- og friperioder, dvs at jeg i lange perioder vil være borte hjemmefra, å det er uaktuelt.)

Jeg har søkt på endel andre jobber, å håper å få en jobb som jeg kan starte i selv om jeg venter barn.

Men så til spørsmålet da...

Jeg har jobbet fullt de siste 4 årene, men siden jeg er arbeidsledig nå å kanskje fortsetter med det til barnet begynner i bgh, hvis jeg ikke finner jobb) hvordan blir det med permisjonspenger?

Vil jeg kun få engangsstønaden?

Kommer såklart til å ta kontakt med nav, men er kun ca 4 uker på vei, så venter litt med det.

Søker litt forhåndsinfo her først, så jeg vet hva jeg går til :)

Takk til alle som kan svare :)

Fortsetter under...

Gjest Mamsen til 2,5 jenter

"Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til."

Hentet fra:

http://nav.no/page?id=328

Håper du finner svarene du leter etter.

Lykke til!

Arbeidsledighetstrygden gir også grunnlag til opptjening av foreldrepenger. Så om du med arbeidsledighetstrygden har hatt inntekt i 6 av de 10 siste mnd før permisjonen din starter har du rett på foreldrepenger.

Arbeidsledighetstrygden er ca. 63-65 % av tidligere lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...