Winterlady Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Det er vel frem til uke 7- 8 at babyen mottar næringen sin fra plommekaken eller hva det heter, og ikke direkte fra hva du putter i deg. I teorien kan man nok skade barnet ved en skikkelig fyll så tidlig uansett, men ofte vil kroppen "ordne opp" og utstøte fosteret så tidlig dersom det er skadet. Naturligvis skjer også spontanaborter av andre grunner som man ikke har kontroll over.
høstbarn:) Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Nei,- hvis man ikke vet at man er gravid skader det ikke å drikke. Hallo???? Går det an å spørre så dumt?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Nå er det slik at fruktbare kvinner i Norge drikker mer enn noen gang. Og veldig mange opplever å ha drukket etter unnfangelse og før positiv test. Spør du en jordmor eller lege, så vil de berolige deg. Selvsagt skal man ikke drikke når man er gravid, men du skal ikke bekymre deg. Det er hundretusener av unger i Norge som har fått både akevitt, pils og rødvin i startgave av mammaen sin. Planlegger du graviditet, så bør du ikke drikke. Er du gravid og har drukket, så bli totalavholds NÅ, og ta det med ro. Det går bra.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Uke 1 og 2 er du jo strengt tatt ikke gravid, det er jo ukene mellom siste mens og el. Uke 3 derimot bør du ikke drikke. men jeg mener du bør la være å drikke uansett hvis du prøver å bli gravid
1+1=2* Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Da jeg gikk gravid sist, festet jeg en gang før jeg visste jeg var gravid. Det plagde meg under hele graviditeten. Men jeg drakk ikke en slurk etter at jeg visste at jeg var gravid. Tror det skal noe til å skade barnet hvis man drikker så tidlig. Og gjort er gjort. Denne gangen var graviditeten planlagt, og jeg drakk ikke noe fra eggløsning til IKM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå