Gå til innhold

Litt dumt å få barn sent på året?

Anbefalte innlegg

Har nesten litt dårlig samvittighet jeg. Hadde sikkert vært fint for barnet og ikke være så liten når den begynner på skolen og sånn.

noen andre som tenker slik? Altså barnet er jo velkomment, og det skal ikke stå på meg å få det til å trives både i barnehage og skole, og ikke minst hjemme. Men er redd det skal bli tøft både for barn og mor og sende en 5åring på skolen- Har venninner som fikk barn nå i januar og de skal jo gå i samme klasse som min lille. Ja,det var faktisk født før denne var lagd... Og det er vanskelig å tenke på.

Fortsetter under...

Har ønsket oss barn så lenge nå. I starten var vi selektive å planla å bli gravid slik at ungen bl født tidlig på året.. men etter som tiden går er jeg bare glad vi fikk det til nå.

Er mer bkymret for at vi faktisk skal gifte oss til sommeren og kjolen var kjøpt før jeg fant ut om graviditeten.....

Ikkje tenkt på det med skule og barn født seint på året. Ein merker ikkje forskjell på barna i skulealderen. Har jo jobba litt med desse små 1-klassingene og det er jo ikkje noko stor forskjell på dei som er født seint og dei som er født tidleg i 1.klasse. Dei lærer like fort alle saman. Så det skal du første anonym ikkje begymre deg over.... :)

skorpioner er kjent for å være stillferdige folk. de kan av og til være litt tilbakeholdne med informasjon, og derfor virke arrogante. skorpioner trives bedre sammen med dyr enn mennesker, og jobber ofte som dyrepassere eller veterinærer.

Annonse

Skorpioner er ofte er ofte svært lidenskaplige, og veldig følsomme og stolte mennesker.De er veldig kreative, hemmelighetsfulle, og dype.(Den typiske skorpion).Tror ikke det er verdens letteste barn å ha med å gjøre, har 2 venninner med skorpionbarn, som har en del utfordringer.De er alt annet en føyelige.Hehehe, morsomt...

Vi har allerede to desember-barn og jeg er ikke noe galt i å være yngst i klassen. Alle kan jo ikke ha bursdag i januar....

Jeg er bare sjeleglad for å få barn, jeg, uansett når på året det måtte komme....

Jeg har tenkt akkuratt som deg, har alltid tenkt at vi skulle få barn i starten av året, i allefall før sommeren.

Så sluttet jeg på p-pillen i god tid, det sies jo at det ikke er så lett å bli gravid med en gang... Men det var nok litt naivt:) Men nå som jeg vet at den lille er på vei så håper jeg jo bare at alt går bra og jeg håper på alt det beste for barnet, det viktigste er at han/hun er frisk. (Men slikt har man jo ingen garanti for uansett..)

Jeg har jobbet i 1. klasse dette året, og de er veldig små, noen yngre enn andre. Men det er ikke nødvendigvis slikk at 5 åringene er yngst, noen 6 åringer er like "små", og noen 5 åringer er mer modne. Den alle yngate, født 30.12, virket slettes ikke som den yngste...

Jeg ønsker bare alt det beste for den lille.. og for alle deres små!

Jeg har en gutt fra før også som er født i november og jeg var bekymret for at han skulle få en ekstra tøff start. Kan med glede si at det gikk over all forventning. Han kom seg fort inn i gjengen og har vært en av de som har kunnet mest hele veien.

Nå har jeg igjen en som skal starte på skolen og han er født i februar. Jeg er like bekymret nå som den gang for tre år siden.

Hei Anonym,

Jeg er født 3 juledag og kan si med en gang at det har aldri vært noe problem med meg og skole. Jeg var ikke kommet noe kortere enn de andre i min klasse og jeg gledet meg over alt å begynne på skole. Jeg fikk spørsmålet om jeg ville begynne på skolen eller gå et år til i 6 års-klubben, jeg var ikke vanskelig å be og begynte på skolen.

Jeg har selv jobbet i barnehage og kan ikke si at jeg tenkte noe over de som var født senere på året, det er nok bare en følelse og bekymring foreldre har, men som er helt ubetydelig!

Ikke noe å bekymre seg for sier jeg, gled deg heller og glem hele det med at barnet ditt er født sent, barnet ditt tenker aldri på det :o) Selvfølgelig bortsett fra å ha bursdagen sent og få billappen sent, men det er bare små ting som ikke har noen betydning i det lange løp :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...