Gå til innhold

Flere med risiko savngerskap?

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg ikke tørr å slippe gleden helt løs enda.. gleder meg til ul på mandag. Håper jeg da blir litt tryggere på at dette kan gå bra. Flere som har det som meg eller?

Har vært gjennom 3 sa og hadde akkurat startet utredning nå jeg plutselig var gravid igjen. Er kommet lengre nå enn de gangene jeg har vært gravid før men er alikevel bekymret.

Må i tillegg starte med fragmin sprøyter.. å det gruer jeg meg enda mer til.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137140407-flere-med-risiko-savngerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har det litt som deg jeg også, men har ikke mistet like mange ganger. Hadde en SA i september, og prøvd et år på å bli på vei med nr 2 nå. Hadde blødninger i mitt første svangerskap også, og har forsyne meg hatt farge på papiret denne gangen med.... Huff, det er så ekkelt! Skal også på tidlig UL på mandag, men får vel ikke vite så mye der tror jeg, annet enn at spiren sitter der den skal, og at jeg ikke har begynnelsen på en ny SA på gang. Syns også det er vanskelig å glede seg, men velger å være positiv til det motsatte er bevist!

Hvor langt har du kommet nå da? Og hva slags oppfølging kommer du til å få? Håper virkelig at det blir deres tur til å lykkes nå da :) Hva er fragmin sprøyter, om jeg kan spørre? Blir du sykmeldt tror du? Mange spørsmål dette, men lurer litt på hva andre gjør da vet du :) Lykke til :)

Nå er jeg kommet 6+4

Vet ikke helt hva oppfølgingen vil bestå av, men det blir tettere kontakt med sykehus enn fastlegen. Er allerede sykemeldt for å gi spiren best mulig mulighet til å sitte.

Har hatt en blodpropp tidligere og må derfor ta fragminsprøyter (blodfortynnende-medikament) for å være føre-var slik at det ikke kan komme igjen. Sprøyten skal jeg sette hver dag selv i magen.. blæh blir dårlig bare av å tenke på det....

Men positiv må man jo være - ikke alltid like enkelt med hormoner som hopper opp og ned hele tiden.

Håper alt går bra med deg også da :)

Hei.

Hadde en MA i fjor og er nå gravid igjen i 6 uke. Jeg er nå sykemeldt fullt fordi jeg har en krevende jobb som sykepleier i 100 % stilling. Vil så gjerne at det skal gå bra denne gangen. Har ei datter fra før som så veldig ønsker seg småsøsken, så vi venter.... Jeg tørr heller ikke slippe gleden helt løs enda, venter på at jeg skal komme godt over 12 ukers grensa... Du sier du gruer deg til å sette fragmin sprøyter, et godt råd da er å sette innholdet i sprøyten veldig sakte inn for da svir det ikke. Bytt på stedene du skal sette den, høyre og venstre siden av magen med en knyttneves lengde fra navlen (men dette er du sikkert blitt forklart eller vet fra før av). Du kan også gjerne sette sprøytene i lårene dine, det gjør i allefall vi på jobben.. Lykke til:)

Jeg har hatt 6 sa, 1 ma og sist gang xu som var noe av det verste jeg noen gang har opplevd og det med 1/3 dels fødselsrier på maen i uke 13. Men nå er jeg i uke 7 og alt ser bra ut :-))) skal på ultralyd når jeg er 8 uker (valgte selv å få så sent siden jeg ikke har hatt blødninger eller smerter) og gleder meg til å forhåpentligvis se et bankende hjerte! Har blitt skuffet så mange ganger før, men vet at jeg skal få til å bære fram et barn siden legene ikke fant noe galt med meg :-)

Ønsker alle lykke til og håper at vi klarer å ikke bekymre oss for mye!

Det vil så gjerne gå bra med de fleste :-) Det er det jeg trøster meg med:-)

Annonse

Har hatt 3 sa jeg også,alle i uke 4.Så har jeg en datter på 8 år,som har spurt i mange år etter søsken.Er nå snart 3 uker på vei,men slipper ikke jubelen løs riktig enda. Har ikke fått no svar på hva som gikk galt de andre gangene.Men vist det ikke fester seg så lurer jeg på om det anbefales å holde seg mere i ro,bare tenkt at de ikke spiller noen rolle da.Så bør man sykemelde seg? Tenkt at fester det seg ikke,så vil det uansett ikke gjøre det.Lykke til dere:)Fint å få råd her,hadde ingen problemer med første svangerskap..

JEg prøver å ikke tenke på dette som et risikosvangerskap, men det er vel det.

Hadde et kjempetøft sv,skap i fjor, som endte med at de oppdaget en MA på ul i uke 18. Gikk 11 pp før jeg ble gravid igjen. Ny MA oppdaget på tidlig ul i uke 18. HAr i tillegg hatt en kjemisk graviditet i mellom disse. HAr tre friske barn fra før som kom uten problemer, så jeg prøver å tenke positivt!

Får vel tidlig ul denne gangen også.

Er bare 4+2 og oppdaget at vi var gravide dag!

Lykke til, dere andre her inne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...