eva37 Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Hei, Sist jeg var på Stork ble jeg anbefalt å sjekke ut litt, blant annet ta hormonprøver, og HSG. Jeg har skjønt at det er vanskelig å få tatt HSG her, og lurer på om det er noen som vet om det er noen gynekologer som tar vannskanning/Ultralyd for å se om egglederne er åpne. Har sett at de tar det på Nordica i Danmark, men vil helst slippe å reise dit en ekstra gang for å ta det. Skal til min femte inseminasjon i begynnelsen av neste uke, og har lyst til å sjekke om alt er ok dersom jeg må ned til Danmark enda en gang. Det koster jo masse både økonomisk og følesesmessig, og det er jo lett å bli i tvil om at alt er som det skal når en driver med dette.
eva37 Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 13. mars 2008 Forresten..Er det noen som har tatt hormonprøver? Hvor mange ganger i løpet av syklusen må man ta de?
ElleL Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Hei, HSG skal tas mellom dag 7 og 11 av syklusen og det er faktisk fullt mulig å få det gjort på Østlandet hvis man bare er villig til å flytte litt på seg. Jeg bor i Oslo og fikk time i Kongsberg. Var veldig ok. Ellers ringte jeg Rikshospitalet, Moss, Sarpsborg og Tønsberg i tillegg til Kongsberg. Ringer man på dag 1 av syklusen er det gode muligheter for å få time. Det kostet den nette sum av 220 kroner pluss bussbillett. Mye billigere enn en tur til Danmark. Lykke til!
Chaiemae Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Jeg tok HSG i Sarpsborg og de var veldig hyggelige der.Veldig greit med tog dit.
liesje Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Jeg tok også HSG i sarpsborg (Bor i oslo), ringte dag 1 og fikk time uten problem, de var veldig imøtekommende og hyggelige.
lubbeline Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Hei, jeg var på vannskanning på Nordica, veldig positiv opplevelse..selv om de fant ut at jeg hadde tette eggledere...så for meg var det verdt det å reise til Nordica, opp og ned på samme dag, bor i bergen:-)...der behøver du ikke henvisning slik som du behøver her;-)
estragon Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Jeg gjorde det på Rikshospitalet. Ringte på dag 1 i syklusen (slik ElleL beskriver) og fikk time noen dager senere. Men husk at du må ha en rekvisisjon fra legen din!! Når det gjelder hormonprøver så tas disse på syklusdag 2 eller 3 tror jeg. Jeg tok mine på 3. syklusdag: FSH, LH, PROLAKTIN, TSH og ØSTRADIOL. Så vidt jeg husker ble det bare tappet et "rør"/ reagensglass.
eva37 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2008 Takk for svar! Skal ringe rundt når jeg starter på neste syklus igjen. Håper selvsagt jeg slipper det og at det klaffer på neste forsøk på tirsdag eller onsdag. Har heldigvis ganske regelmessig syklus så jeg kan telle meg til sånn cirka når det blir :-) Så da blir det flytur nedover igjen og tilbake til Stork nok en gang. Er litt redd for det med tette eggledere, så det kan jo være bra å sjekke så jeg forhåpentligvis blir beroliget. Har tidligere hatt en utskrapning så jeg håper ikke det har skapt noen problemer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå