Gå til innhold

Er hun liten eller stor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 12 uker og i dag var vi på veiing bare for "moro skyld".

Hun veide 5980g og var 59,9cm.

Når jeg sammenligner med de andre på babysvømming så ser hun litt større ut. Ikke noe særlig lenger, men en god del kraftigere.

Grunnen til at jeg spør er fordi hun har flatet litt ut på kurven sin, så jeg lurer på om hun kanskje burde vært større eller om det kanskje er greit at hun ikke legger på seg like mye som i begynnelsen, for en liten periode.

Hvor store var deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg var på veging med jenta i forrige veke (då var ho 10 veker) og ho vegde 5790 og var 60 cm. Så eg trur at jenta di er midt på treet stor...

Eg lurte og på om mi snuppe begynte å bli lita, då kurva hennar flata ut (har berre lagt på seg 450 gr på 4 veker). Ho var ganske stor då ho blei født (4072), og eg trudde ho skulle vere større nå. Men hs meinte at det var heilt vanleg at vektauka blei mindre etter kvart...

Skrevet

Alle barn er forskjellige, og de vokser "i rykk og napp", hun er helt sikker helt riktig størrelse i forhold til sin utvikling. Så lenge hun sover, spiser og trives, finnes den ingen mal for hvor stor eller liten man skal være på denne alderen. Det helsemyndighetene som regel opererer med er jo såkalte anbefalinger. Hadde selv en gutt som var så tynn som baby at helsesøster lurte på om han fikk nok mat. Slik var han helt frem til han var ca.2 år. Nå er han lengre enn snittet, men ellers helt normal for alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...