snuqx Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Skal til gyn i morgen for ås ankke om veien videre. etter fem kurer med pergotime som ikke har gitt resultat så vil vi videre til IVF. Jeg har none spørsmål: Er det lurt å gå privat eller offentlig? Får man de tre forsøkene hos private også? Jeg bor i Haugesund så det er flotte mulighter her. Hvordan er det med pengene? vhor mye utlegg blir det på hvert forsøk (sånn ca)? Er begymret for at vi ikke klarer det. Tusen takk for svar:)
74skytte Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Hei! Jeg vet ikke hva som er best av privat og offentlig. Det er noe dyrere privat tror jeg, men man får dekt medisiner over 15000,- uansett. Og tre forsøk. Jeg har bare erfaring fra offentlig, så vet ikke så mye. Jeg har vært fornøyd hittil. Vi har brukt ca 10000,- på første forsøk, men det er veldig individuelt. Det er avhengig av hvor mye medisiner du trenger.
74skytte Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Oj, dette gikk litt fort. Glemte å ønske deg lykke til! Får håpe noen kan komme med erfaringene sine fra privat også. :-)
prinsesse stilig Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Hei! Hører til det offentlige, så kan ikke hjelpe deg der, men jeg holder til i Haugesund, selv om Haukeland er nærmere. Grunnen til at jeg valgte haugesund var at det var kortere ventetid og jeg kjenner/vet om mange haugesund barn. Er veldig fornøyd med hvordan jeg har blitt behandlet og kan anbefale ihvertfall Haugesund Fertilitetsenter... Lykke til! klem
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 74skytte, du skrev at i det private så får man dekt medisiner utover 15000, og at man får tre forsøk. Dette stemmer jo i det offentlige. Men jeg trodde ikke man fikk tre forsøk i det private, man må jo betale ALT der, og det er temmelig dyrt for et forsøk i det private i forhold til det offentlige der man kun betaler 1500 kr. per forsøk... Jeg har bare erfaring fra det offentlige, så vet egentlig ikke helt sikket.. Håper noen her inne som går privat kan svare deg.. Du kan jo gå inn på de private klinikkenes hjemmesider, der ligger det prislister, så ser du fort at det er veldig dyrt... I det offentlige får du tre forsøk, hvorav hvert forsøk koster 1500 kr. :-) Ettersom jeg har skjønt begynner de fleste med offentlig, med mindre de har en god grunn til å gå privat, som at de ikke kvalifiserer for offentlig, at de ikke blir godkjent... Håper noen andre kloke damer som går privat kan svare! :-)
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Hei, om du ikke har det "travelt" saa ville jeg nok soekt offentlig foerst. For tre foersoek koster det ca 20 000 kroner med medisiner samt forsoekene (alt over 15 000 i medisiner faar du igjen av NAV) Da har du jo fortsatt alternativet til privat om de tre forsoekene ikke gaar. (men sparer de pengene om det funker i de offentlige om du skjoenner) Naar du gaar privat, saa faar du fortsatt dekket medisiner over 15 000(om jeg har skjoent det rett), men du maa betale full pris paa alt annet (selve forsoeket, diverse proever etc) og det kan bli ganske dyrt etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå