Gå til innhold

Hvordan sette smak på babymat 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes både den hjemmelagde og maten på glass smaker så lite og kjedelig. Er litt synd å gi babyen min mat som jeg ikke ville spist selv. Har hørt om vegetarianske buljong terninger uten salt fra helsekosten. Kan man bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

joda, de kan du bruke!

man skal jo bare unngå salt, ikke smak!

men har hørt at babyer ikke trenger like mye smak som oss, men jeg kommer til å gi litt krydder til sara når den tid kommer!

tror det er bra å utvikle smaksløkene, også!

litt krydder som oregano, timian, basilikum i små doser skader nok ikke!

Skrevet

Ungen er ikke vant me så mye smak siden de er vant med kun melk. Så for dem er maten ganske smakfull:)

Skrevet

unger har flere smaksløker enn oss så for de smaker det MYE!!!!

Skrevet

hehe.... de har ikke flere smaksløker :) De er bare helt ferske og mere sensitive. Og tettheten er større i og med at tungen deres er mindre enn vår.

Skrevet

Enig med anonym 19.10.

Babyene har kun spist melk nesten 1/2 år (hele livet deres!) Jeg tenker at for dem er maten de skal begynne å spise noe helt nytt, både i smak og konsistens. Så om vi synes maten smaker lite, så er det veldig nytt og annerledes for dem :)

Skrevet

sorry mente at de smaker mer, ikke at de har FLERE...men som du sier anonym er dem er sensitive! Så jeg skal ikke gi maten no særlig med krydder fordi mat smaker MYE i starten når man er vant til melk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...