Honningmelon Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Pusen til foreldrene mine hogg takk i hånda til jenta mi på 15 mnd i dag, og det ble et 1,5 cm langt rip. Trenger ikke sette stivkrampesprøyte for det eller? Har ikke de den i vaksinasjonsprorgammet?
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Trenger ikke vaksine, men håper du renset det godt med pyrisept? Mine ble klort fra de var 10-12 mnd, jeg renset de godt og det gikk fort over. Fordelen er at de lærer da av det! Blir bare klort noen få ganger;-)
Honningmelon Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2008 Ja, har renset det. Men, det er ingen fare om det var en tann som rispet heller? Litt vanskelig å vite om det var en tann eller en klo. Jeg har nå blitt både bitt og klort av katter fra jeg var liten, men har ikke vært noe bekymring da :-)
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Bare følg med på om det blir betent eller ikke, som man uansett gjør med sår. Jeg ble skambitt av en villkatt i fjor og måtte ta stivkrampe (og da mener jeg skambitt, gjennom neglen og et annet bitt gikk inn til beinet) for da var det ganske lenge siden jeg fikk stivkrampe-spørye sist (og innen 12 timer hadde jeg fått en hissig blålilla stripe fra bittet og nedover fingeren).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå