Gå til innhold

Noen som har begynt med grøt før 4 måneder? Evt annen mat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har så stor apetitt så lurer på om man MÅ vente til 4 mnd, eller om man kan begynne så smått før...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, vår lille gutt har fått grøt (tynn grøt på flaske med ekstra stort hull i smokken) siden han var 10 uker. Han er nå 13 uker, og gaper og gliser hver gang han ser grøtflasken. Han får også ris, banan og fersken fra Nestlé, og eple/blåbær fra samme. Nå har vi tenkt å lage grønnsakmos til ham. Alt han får er økologisk produsert. Dette fungerer jo helt fint! :o)

Skrevet

NEI.Det er jo ikke bra for den lille kroppen..Er jo en grunn for at man ikke anbefaler det så tidlig.

Skrevet

Så lenge han er fornøyd med mm eller mme gjør det ikke noe om han spiser mye. Det er når de ikke roer seg på dette at man kan vurdere velling... Men kun hvis de ikke slår seg til ro med mm eller mme...

Hadde små barn for 22 år siden..Den gangen begynte man ved 12 ukers alder... Jeg begynte v ti uker og mange jeg kjente også. Ga velling på kvelden for å få nattero... De vokste opp selvfølgelig og det ble folk av de også. Så reglene forandrer seg hele tiden.

Om ti år får vi sikkert ikke gi noe fast før de er et halvt år... pga allergi og bla bla :o)

Skrevet

beg når hun var 3,5 mnd, hun likte ikke vellingen, men vanlig tyk grøt var kjempe;) når hun var 4mnd vi med middagsglass også. .

Skrevet

førti: Du synes det er helt greit å gi grøt/mat før fylte 4mnd, men vann er fy? Jeg skjønner ikke helt? Vann er jo helt uskadelig som tørste drikk! Men så små mager kan være ømfintlige mot mat når de er så små..

Skrevet

Det står jo "overalt" at man skal vente med grøt/ velling til de er 4 mnd pga mage/tarm systemet, men jeg har begynt å gi jenta mi på 3,5 mnd smaksprøver (1 ts) med velling, rett og slett fordi der virker som hun ikke blir fornøyd av mm lenger.

Skrevet

Nei det er jo dette om babyen er fornøyd eller ikke som er avgjørende.... En ting er sikkert - vann har aldri mettet noen... Det finnes ikke næring i vann. En baby ska ha all den næring den kan få.. vann står ikke på menyen i så ung alder. Men for alder gi ungene vann til det tyter ut ørene... og tro det skal være sånn...det er ikke min baby. Min får mm... , grøt osv.

Skrevet

ja da. begynte når snuppen var 3 mnd. blei så mett og fornøyd av det så. jeg gjør det som er best for mitt barn og i dette tilfellet var det best for han og få grøt når han var 3 mnd. ingen av dere her inne som mener det er "farlig" skal kommer her og fortelle meg hva som er best for mitt barn og hva som ikke er det. det er det jeg og samboeren som veit og ingen andre.

Skrevet

for å spørre på en annen måte da.. dere som mener det er farlig.. hvis dere hadde vært hos HS og fått beskjed der om at det lønte seg å begynne med velling/grøt før 4 mnd fordi barnet ikke ble mett nok av bare mm/mme.. hadde dere da sagt nei nei det kan jeg ikke for damene på dib sier det er farlig..??

Skrevet

vann metter ikke, men det slukker tørsten. Mange blir veldig tørste av å spise grøt/middagsglass, og da er det ikke altid de vil drikke mm/mme..for det metter jo også. Så vann er fint å gi som tørstedrikk ettrr slike måltid. Men en ting er klart, man slutter jo ikke med mm/mme, men jir vann ved andre måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...