Gå til innhold

kan dere som lurer på hvilke medikamenter og ulike "medisiner" som går over i morsmelk pliiis droppe disse stoffene mens dere ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan ikke unngå å se at det er mange som lurer på div medikamenter og JA alt går over i morsmelk...hvilke konsekvenser det har er vel diskuterbart men for å være på den sikre siden...

er vel ikke så hast med de siste kiloene at man må forgifte melka med uvisse og ulovlige midler...

bare en oppfordring.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange mennesker som av ulike årsaker MÅ ta medisiner i blant. men på www.felleskatalogen.no kan man få oversik over dette med overgang i melka, halveringstid osv. Jeg har migrene og må derfor ta med. når jeg får anfall (noe jeg ikke fikk gjort da jeg var gravid, men da kunne jeg også bare gå å legge meg...ikke like lett nå) Men om jeg tar med. så ammer jeg heller ikke de neste 24t.

Og det skal alltid taes i samråd med lege!!!!

Skrevet

Jeg bruker medisiner, og ja, de går over i melka. Men dette er medisiner jeg MÅ ta. Jeg tar en så lav dose som overhode mulig(1 tablett daglig), og både lege og helsesøster sier jeg kan ta dem med god samvittighet selv om jeg ammer.

Ja, legen sa faktisk(når jeg lurte på om jeg måtte vurdere å slutte å amme):"Nei, det er ikke hensiktsmessig. Ja, den går over i melka. Men, det er såpass lite....osv"

Det er antidepressiver jeg tar. Pga. fødselsdepresjon.

Ikke si at alle skal droppe medisiner når de ammer, noen går på medisiner som er helt nødvendige.

Skrevet

De er faktisk ikke bare å kutte ut medisiner som man er avhengig av. Jeg må også ta antidepressiver for en bipolar lidelse. Det er jo ikke med lett hjerte jeg tar tablettene og ammer, men legene og sykehuset sa det var så lite som gikk over i melka at det var best om jeg ammet.

Velger å stole på legene og sykehuset. Til dere andre i samme situasjon: ikke ha dårlig samvittighet!

Skrevet

formulerte meg muligens litt feil isted..beklager det..

mente selvfølgelig ikke dere som bruker medisiner dere må ta for å fungere i hverdagen men "doping" midler som feks clenbuterol og effedrin ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...