Gå til innhold

uhygienisk med brukt hardbag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenker å kjøpe brukt vogn, men har ikke bestemt meg for om jeg vil ha duo eller kombivogn. hvis man velger duovogn, så kan man vaske innlegget, men man kan ikke vaske en hardbag. liker ikke tanken på å putte baby oppi en bag som ikke er ren. tenker f.eks. på dette med krybbedød og brukt madrass. har likevel mest lyst på en kombivogn, da dette høres mest praktisk ut. jeg ville jo gjerne hatt en ny en, men det har jeg bare ikke råd til. noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår brio kombi kan vi ta av alt stoffet på innsiden av hardbagen. Da jeg gjorde istand vognen til nr.2 vasket jeg alt dette+kalesjen i maskin og vasket av platene i bunnen og på sidene + stoffet på yttersiden med klut. Madrassen i bagen hadde jeg i fryseren i 2 døgn + vasket på 60 grader.

Så kan du jo ha lammeskinn eller tisselaken i bunn. Dette er tett og hindrer de eventuelle farlige restene i madrassen i å komme gjennom til barnet. Så jeg tror nok at du også kan få en hardbag ren og fin =)

Evt. kan du kjøpe en brukt sportsvogn og kjøpe en ny softbag å ha i, carena sin er kjempegod og koser 4-500 kr, så er ikke så ille pris. Så er jo sikkert vogna også litt billigere om du kjøper uten bag.

Ellers så må jeg bare si at jeg angrer skikkelig på at jeg ikke valgte duovogn...Savner sånn en stor og romslig bag. Kombibagene blir så smale og ofte litt korte. Mange vogner har nå klikk-system for å feste av og på bagene, så da er jo duobagen også lettere å få med seg enn tidligere(så sant du ikke skal bære den mye opp trapper o.l da er det best med kombi uansett.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...