celine1109 Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Hvor mange barn vil dere ha/ har dere og hva syns dere er passe aldersforskjell mellom dem?? Jeg har ei datter på 6mnd og har allerede begynnt så smått å tenke på flere barn. Det spiller selfølgelig ingen rolle; men jeg vil gjerne ha en sønn og så en datter til..er litt usikker på hvor mange barn jeg vil ha også. er dette noe dere tenker på; hvor mange gutter og jenter man vil ha osv. ????
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Jeg vet bare at kjønn klarer man ikke å bestemme. Jeg har fått tre nydelige gutter. Man blir like glad i ungen uansett kjønn. Synes egentlig ikke man skal fokusere så mye på akkurat det. Jeg har ca to år mellom mine barn og det synes jeg er helt perfekt.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Nei, det er sant vi kan ikke gjøre så mye med kjønnet. Vi får jente nr.3 på 5 år Dette blir siste vi produserer selv, men når jentene blir store nok, vil vi melde oss som besøkshjem evt. fosterhjem.
maria isabell Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 ønsker meg maaaangen barn...men trur ikke det blir mere enn 4,skal eg være realistisk...vil helst ha minst5...håper eg får minst 2 gutter og to jenter...da vil ingen savne noe...ønsker så veldig at mine barn skal vokse opp i en stor kjærlig fammilie...har 3 brødre og er kjempe glad i de,men savner en søster også...kunne ønske vi var flere søsken...mine barn skal iallefall ikke savne det...venter nr 2 nå og det blir 1,5 år mellom nr 1 og nr 2...skal ha noen års pause og få to tette igjenn(viss alt går etter planen) en må jo bare være takknemlig for de barna en er så heldige å få vi vil også være fosterhjem eller besøkshjem,spørst om vi får lov viss vi har så mangen barn,men ønsket og overskuddet er der:)
jh80 Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Vi venter jente nr. tre ca 2 år, 21 mnd mlm de to første, de er perlevenner og har masse selskap i hverandre, helt perfekt! Tredje (og siste) kommer til sommeren, og da blir det 2,5 år mellom de to minste. Så tre jenter på 4 år på oss
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Venter også nr 3, har to jenter fra før og her blir det også tre barn på fire år. Kjønn vet vi ikke ennå, men om det blir gutt eller jente er akkurat det samme...
Tuppenmed4barn Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Vi har to jenter 8 og 5 år, en gutt på 16 mnd og venter en gutt til på juni men da er det bra tror jeg, men skal aldri si aldri...
m vestfold Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Vi venter nå barn nr 3, og det blir nok det siste. Har en gutt på 4 år ei jente på snart 1 1/2 år og nå er det mest sannsynligvis ei jente i magen også. Det burde kanskje vært litt større alderforskjell på de to minste, men sånn ble det ikke. Det er nesten 3 år mellom de to største og det er en veldig grei forskjell.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Slutter meg til at det ikke er så lett å bestemme kjønn :-) Vi har to gutter fra før. De vil være 6 og 7,5 år når minstegutten blir født. Jeg vil gjerne ha flere, men er meget skeptisk til at jeg får min mann med på det. Det var ganske slitsomt med to barn med et og et halvt års mellomrom, men nå har vi hatt en god pause. De to "store" guttene er bestekamerater for det meste, og kranglefanter til tider... Men de har utrolig stor glede av hverandre. Samme interesser, felles venner etc. Skulle gjerne hatt en jente også, men det betyr absolutt ikke noe i forhold til den skjønne gutten vi venter på nå!!! God påske alle gravide!
Gjest elissa2 Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 vi venter barn nr 3 .....har fra før en gutt på 7 år og en gutt på 2. syntest 5 år ble masse, så vi satset på å få tredje mann nærmere:)
mamma til 4....snart til 5:-) Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Venter nr 5 nå. Fikk en gutt i 94, ei jente i 97 og ei jente i 99. Så hadde vi en laaaaaang pause kan man jo si. For vi fikk ei jente nå i 07, og nå skal vi ha en liten gutt i august(17mnd i mellom). Men da er det stopp på oss:) Kjønn har aldri betydd noe for oss.....et sunt og friskt barn betyr alt:)
maria isabell Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 til mamma til 4-5...perfekt...da får alle oppleve brødre og søstre..men selfølgelig..et friskt barn eller det å få barn er jo det viktigeste:)
Fembarnsmor Skrevet 19. mars 2008 #13 Skrevet 19. mars 2008 har fire barn (jenter) født i 96-98-00 og 04. Venter nr. 5, har termin i morgen. Muligens jente nr. 5- men jeg syns det er veldig fint å være "jentemamma" jeg.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #14 Skrevet 19. mars 2008 Har tre; -94, -98 og -02 (to jenter og en gutt) Perfekt aldersfoskjell, mener vi. Håper på en til, og da har vi jo oxo huset fullt av barnevakter.. hehe.. Og kjønn er meg revnende likgyldig )
Wendela Skrevet 19. mars 2008 #15 Skrevet 19. mars 2008 Vi har to tette. Eldstemann begynner på skolen nå, så nå ønsker jeg meg to tette til. (Synes litt synd på den som evt. blir alene. Ser jo hvor mye de to eldste koser seg sammen.)
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 20. mars 2008 #16 Skrevet 20. mars 2008 Jeg har tre barn, en på 11, ei på 9 og ei på 19 mnd. Venter neste i nov:-) Da er det stopp. Ønske meg en gutt nå, hadde vært fint med to av vær..Men for sikkert ei jente.hehe
har4barn Skrevet 21. mars 2008 #17 Skrevet 21. mars 2008 Vi har tre barn. To jenter på 6 og 8 år + en gutt på 4 år. Er nå gravid (5 uker) med 4.mann. Har mistet to ganger det siste året, så vi krysser fingrene denne gangen.. Tror 4 er nok, men man vet jo aldri ...
multimamma Skrevet 21. mars 2008 #18 Skrevet 21. mars 2008 Jeg venter nr.5 ( en liten uventet bonusbaby..)Vi har fire gutter på; 16,5 og 14 , og 6,5 og 4 år. Veldig kjekt og mye liv i huset !
mamma til 2... Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 har ei jente på 18 mnd og skal ha en til i september.. blir siste gang nå. holder med 2 barn synes jeg og synes også 2 års aldersforskjell er passe.. ville nok ikke prøvd tidligere enn dette, da det kommer en veldig aktiv periode på barna rundt 1 års alderen:) ganske tøft å være gravid og måtte løpe etter et barn hele tiden:)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #20 Skrevet 1. april 2008 vI har 3 barn født i -98 jente, 2001 jente og i 2003 gutt. Jeg synev vi har en grei aldersforskjell på barna våre. Ønsker meg ett barn til og det blir eventuelt det siste. Da er det ca 5-6 år mellom den minste og babyen. Det synes jeg er litt for mye, men det er ikke bestandig det går an å planlegge. 3 nydelig barn.
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 1. april 2008 #21 Skrevet 1. april 2008 Jeg har tre barn, født i 97 gutt, 99 jente og 06 jente. Venter nr 4 i Nov:-) Men da er det stopp...Helt grei aldersforskjell.
Raajohan Skrevet 2. april 2008 #22 Skrevet 2. april 2008 Har ei jente på 10 år og en gutt på snart 6...Var egentlig ferdige med å få barn,samboeren min gikk å ventet på time til sterilisering,men uhellet var ute og nå venter vi nr 3 i oktober!Nå er vi bare glade for at han ikke nådde å få det gjort=)Men dette blir garantert siste for oss!!
3små-snart4barnsmor Skrevet 3. april 2008 #23 Skrevet 3. april 2008 Har to barn nå ja.. en jente som blir 5 og en gutt som blir 3 i år. Så venter jeg barn nummer 3 nå da. Alltid velet ha mange barn... 3-4 st. Men nå som jeg venter nr3 så vet jeg ikke om jeg vil ha noen mer etter det her. Det koster tross alt penger å ha mange barn :D Kos med mange barn ja. Var selv alenebarn fram til jeg var 11år. Da fikk jeg en lillebror. Kommer fra en liten famile så det er vel derfor jeg vil ha en stor famile tror jeg hehehe.. alltid sett det som så koseligt når man er mange barn i familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå