Suzy Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Vi leker litt med tanken på Maximilian. Synes det er kult navn, men vil vi kalle barnet vårt det? Innspill? ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Kallenavnet kommer til å bli Max, veldgi få kommer til å gidde å si hele navnet. Vet ikke hvor kult det er å være 40 og hete Maximilian...
Suzy Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2008 Sant, det er det vi og har snakket om, og vi synes ikke at bare Max er kjempefint. Men spørsmål om hvor kult det er å hete noe når man er 40, har jo noe med navnetrender å gjøre. Nå er ikke Maximilian et nytt navn akkurat, så mange har vært 40 år og hett det. Blir som å si hvor kult er det å hete Linus, Sander osv når man er 40. Eller for å snu det, hvor kult er det å hete Oddvar, Arne eller Kjell når man er baby...!?
Vipsenmamma Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 For å ta det siste først. Ingen baby vet hvor kult det er å hete noe som helst. For det andre: baby er en det første året, så er man barn i 10-12 år, og vips er man på vei til å blir voksen og det er man kanskje i 80 år. Så det viktigste er vel å finne et navn som kler et barn/tenåring/voksen? PS. Maximillian vil 100% sikkert bli til Max ut den virkelige verden. Uansett hvor lite kult mamma'en synes det er.
Vannmann35 Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Vi liker også Maximilian - stilig og tøft :-) Men - fordi han vil komme til å bli kalt enten Max eller Maxi, så kommer vi nok ikke til å bruke det... Litt av poenget med navnet blir jo borte da.
Suzy Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2008 Ikke sant.. det er det som gjør at vi ikke har det som nr 1 navn, synes bare det er så tøft :-)
wireless wife Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Maximilian er en HUND! Jeg kjenner ikke så mange hunder som heter det nei, men med en gang jeg hører maximilian (og dermed max) så tenker jeg HUND! Ikke bra...
januarsurprise Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Jeg synes kortformen Max er kult også, jeg da
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 Ærlig talt, latterlig er nå ikke, uansett om han er norsk eller utenlandsk! Maximilian er ikke et navn jeg selv ville brukt, men jeg synes ikke det er stygt. Det er spesielt, og litt uvant bare. Han vil nok garantert bli kalt bare Max av venner og sånt, men det gjør da ingenting? Jeg gikk selv på ungdomsskolen med en jente som var tysk, men hadde vel bodd i Norge så og si hele livet så vidt jeg vet. Hun het Maximiliane, men ble bare kalt for Maxi. Syns navnet hennes var litt småtøft ;-) Millian er kansje et alternativ? Jeg vet ikke opprinnelsen til navnet, om det er norsk, tysk eller hva. (Siden mange her er opptatt av om navn er norsk eller ikke..) Men jeg vet det var en del brukt før i tiden. Vet om to eldre menn, begge født før 1950, som het Arne Millian og Millian... Og så vet jeg om en liten gutt som heter Max Millian. Så helt uvanlige navn er det da ikke ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #12 Skrevet 16. mars 2008 er forsåvidt et greit nok navn, men får kun kongelige assosiasjoner.. og litt feminine.. da synes jeg faktisk bare max er tøffere! "-milian" klinger litt feminint i mine ører.. ser litt for meg sånne filmer der mennene har på langhårede hvite parykker og kjoleaktige jakker... barokken, eller er jeg helt på bærtur? noe i den duren iallfall.. nå vet jeg det, de "finere" folkene i f.eks 3 muskuterer..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Romerske keisernavn er ikke kult på norske menn.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Maximilian er kjempekult, men blir nok ofte kalt Max, derfor ville jeg brukt det som mellomnavn fordi da "må" man bruke hele navnet!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Å velge navn som Maximilian o.l. virker som et dårlig forsøk på å snobbe oppover...
Suzy Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. mars 2008 Hoho må bare le litt av alle tilbakemeldingene..mye sterke meninger. Men tusen takk ;-) Vi har Elias og Jonas på topp, men de er jo såå vanlige navn nå. Vært favoritter i mange år.. Godt det er 9 mnd å tenke på! :-) Er ikke så opptatte av at navnet skal høres super norsk ut, har aldri likt de tradisjonelle norske navnene. Bibelske og romerske navn er fine synes jeg da.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 Jeg ville valgt Maximilian fremfor Jonas og Elias - så utrolig kjedelig og oppbrukte navn i forhold! :-) Max er jo kjempekult det og:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå