Mamman til E.+S. Skrevet 13. mars 2008 #1 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei hei!For å gjøre en lang historie kort:jeg ble sykmeldt fra jobben min i september-06,pga.et vanskelig svangerskap(som heldigvis gikk bra til slutt).Jeg fikk i stand en avtale med min sjef at jeg kunne prøve aktiv sykemelding,noe legen min gikk med på.Lagde arbeidsplan,men da jeg skulle i møte med min sjef fikk jeg kontrabeskjed om at noen kolleger ikke ønsket å ha meg der,fordi jeg ikke fikk løfte tungt,og måtte være forsiktig.De mente at det ble mer jobb på dem..vel,vel,greit,sånne folk gidder jeg ikke henge med,sjefen ordnet det slik at jeg sto oppført som arbeidstaker for ikke å miste retten til fødselspenger.Muligens ikke helt lov,men greit gjort. Jeg ville ikke tibake til jobben etter endt permisjon,pga.en del ting som skjedde da jeg jobbet der(mobbing,bl.a)men hadde nok av jobbtilbud og gode utsikter til bhg.plass.Så skjedde det at jeg ikke fikk plass i bhg.,er ikke muligheter for dagmamma her,har lett og lett,nå fikk jg også avslag for andre gang.Kommer med på hovedopptaket 15.april,men det er jo en stund til.Så til poenget her-NAV mener jeg har rett til dagpenger,men nå har de plutselig snudd,fordi jeg valgte å være ærlig i min søknad,om at jeg ikke kan reise på kort varsel fordi jeg ikke har noen til å passe sønnen min,og fordi den jobben jeg ble sykemeldt fra ikke var fast(er ingen som jobber der som blir fast ansatt før det har gått ca.1 års tid)...Jeg bor på Svalbard,det virker som om NAV ikke helt kjenner sine egne regler?det er ikke gjort på en dag å flytte herfra,jeg har sambo her,han er i full jobb,vi har ikke noe sted å bo på fastlandet,og uten penger kommer vi jo ingen vei?!Er det ikke litt pussig at de sier at jeg har rett på penger,men når det kommer til stykket så har jeg ikke det likevel?Sorry at det er litt rotete skrevet,men jeg er lei,frustrert og sint,er det noen som har noen lure ideer om hva jeg kan gjøre?Ps.vi gikk til sosialkontoret for å få hjelp,men vi fikk ikke noe der heller,sambo tjener 20.000 i mnd.og da mente de at det var nok.Nå begynner regningene å hope seg opp her...huff... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137137396-ikke-f%C3%A5tt-bhgplasset-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-dagpenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Del Skrevet 13. mars 2008 De var kanskje ikke klar over at du ikke hadde barnehageplass da de svarte deg. Det er rett at du ikke har rett på dagpenger om du ikke har tilgang på barnepass. Og sosialkontoret har minstegrense dere som familie skal kunne klare dere på før dere får noen hjelp fra de. 20 000 kr i mnd er mer enn minstekravet. Ser ut som om dere er i en vanskelig situasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137137396-ikke-f%C3%A5tt-bhgplasset-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-dagpenger/#findComment-137141287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #3 Del Skrevet 29. mars 2008 Du får ikke dagpenger når du er bosatt på Svalbard. Sånn er reglene. For å bo på Svalbard må vi også jobbe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137137396-ikke-f%C3%A5tt-bhgplasset-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-dagpenger/#findComment-137278342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå