Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Desverre dårlige nyheter fra meg, tok urintest i morges (den digitale) og der sto det ikke gravid. Tante ikke kommet,men kjenner på meg at det er like rundt hjørne. Har også tatt bl. prøve hos legen , (de ville det selv om jeg ikke så hensikten) skal få svar etter påske..... hvor dumt er det da.

Er helt tom, griner litt til og fra, kjenner meg sliten.

Veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå videre,prøve igjen eller gi meg .....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist at det ikke gikk denne gangen.

Helt utrolig at du ikke kan få svaret på blodprøven før etter påske. Jeg tok blodprøven på Furst og da fikk jeg svaret samme dag.

Skrevet

Hei Liesje,

Så synd med negativ test, jeg også fått negativ test idag (har ikke IKM før imorgen tror jeg, men kjenner på kroppen at TR er på gang) og jeg er også veldig motløs nå. Var mitt 6. forsøk, har hatt en MA på 4. forsøk. Nå er jeg også veldig i tvil, skal jeg prøve med vanlig inseminasjon, prøve IVF eller rett og slett bare gi opp??? Hvor mange forsøk har du foreløpig?

Forhåpentligvis kommer motet og håpet tilbake for oss begge om noen dager, og så tenker vi: neste gang, da... :-). Jeg krysser fingrene for oss begge :-)

Skrevet

Hei, ja det er tungt. Jeg har 8 inseminasjoner og 1 IVF forsøk bak meg. Det er en del syns jeg, samtidlig så er det jo et sjansespill, det er mye biologi som skal klaffe på en gang og jeg er ikke helt ung lenger (er 68 modell)

Så er det for tidlig å gi opp eller er det realistisk og hvordan er økonomien min. Det blir et sammensurr av følelser, fakta og penger,men jeg har bestemmt meg å gi meg litt tid, kjenne etter jeg trenger ikke bestemme meg med en gang.

Det ser ut som du er i samme aldersgr. som meg og da er jo ikke 6 inseminasjoner så mye, min første gynekolog sa at i min alder måtte jeg regne det kunne gå et år med prøving uten at det var unormalt. Har du sjekket at alt ellers er i orden? (hormoner, eggledere)

Skrevet

Hei,

Hold motet oppe!!! Jeg har også negativt forsøy (nr 6) bak meg nå, slapp å teste for TR kom med brask og bram kun 1 uke etter insem. så korteste syklus ever denne gangen, hele 17 dager.....Men, vært hos gyn. i dag, scannet og satt meg igang på pergo, så det blir ny tur før påske.....Å gi seg er ivertfall ikke noe alternativ for meg, vi må jo bare stå på, tenke positivt og til slutt sitter den der, og da er alle de mislykkede forsøkene glemt!!

Stå på liesje og alle dere andre, vi får det jo til til slutt :-))

Skrevet

Ja det var ingen god påskenyhet. Men, synes ikke du skal gi opp altså, og alderen din er ingen hindring så lenge eggstokkene dine er ok. Uansett, skjønner hvordan du har det. Selv lykkedes jeg på 6 forsøk etter å ha byttet til Nordica etter 4 forsøk på Stork. Alle her vet jo at psyken spiller inn- men det er jo nesten umulig å være helt relaxed når man holder på med dette. For meg forsvant stresset når jeg begynte på pergo + sprøyte og slapp og stresse med å finne eggløsning. Vi hadde bestemt at etter den 6 gangen skulle vi antageligvis stoppe, og jeg hadde vel egentlig gitt opp- og vi planla sommerferie + langtur til Sør-Amerika nå i desember- og da satt den gitt! Det er jo mange som har lykkedes på 10 og 11 forsøk. Ikke gi opp, jeg er sikker på at du kommer til å lykkes neste gang!!!!!!!! Lykke, lykke til!

Skrevet

Hei liesje,

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Selv har jeg "bare" 4 inseminasjoner bak meg, men synes det er tøff prosess. De dagene jeg har testet og fått negativ test er humøret ganske langt nede. Må skjerpe meg veldig på jobben osv. Heldigvis så går det over, og jeg prøver å se fremover. Jeg er veldig glad for å ha muligheten til å prøve igjen. Vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde på. Synes du er tøff som står på og jeg håper at det lykkes for deg snart da!

Skrevet

Huff, så leit at du fikk negativ test =\ Håpet veldig du skulle få det til nå. Vet det er tungt å tenke på å prøve på nytt, men jeg håper du finner nytt pågangsmot. Eggene dine så jo fine ut så jeg tror neppe alderen din er noe problem.

Trøsteklem fra meg =)

Skrevet

Føler så inderlig, inderlig med alle dere som sliter med å lykkes.

Sjøl har enda ikke fått anledning til å dra på min første tur for insem. Men må si at jeg frykter for alle de følelsemessige opp og nedturene som sannsynligvis vil komme. Det krever jammen sin kvinne !! Synes dere alle er kjempetøffe.

Men en trøst må vel være at hvis "alt" er i orden, så er jo i realiteten oddsen like stor for suksess enten det er forsøk 8 eller 1....ihvert fall når det gjelder inseminering. Lett for meg å si kanskje....

men: IKKE gi opp!!

Skrevet

Takk for oppmuntringene allesammen

Skrevet

hei liesje.

Så trist at det ikke gikk denne gangen, forstår godt at du føler deg tom og sliten. Håper du klarer å slappe litt av i påsken og at du ikke gir opp håpet helt. Varme tanker sendes deg:-)

Skrevet

Hei på deg Liesje!!!

Dette var kjempetrist å høre...men ikke gi opp, du er ikke så gammel vet du.....

Kjempe trøsteklem fra kaje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...