Laybik Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Jeg vil si til alle som har lyst til å slutte eller føler dere burde slutte, at dere ikke bør tenke for mye på det som er negativt med røyking, for det gjør deg bare stresset, og er det en ting røykere får lyst på når dere er stresset så er det røyk. Røykte selv før jeg ble gravid, men sluttet og noen uker etter var jeg gravid. Så for all del, jeg var kjempeheldig som allerede hadde sluttet da jeg fikk den gode nyheten. Tenk heller på alle fordelene ved å ikke røyke! Det var det som fikk meg til å greie å slutte. Det er mange flere fordeler enn ulemper! Og den beste fordelen av alle er at man slipper all den dårlige samvittighetet hele tiden. Man slipper også å være bundet av røyken, man kan gjøre hva man vil uten å måtte ta hensyn til at man må røyke. Selvfølgelig er avvenningsfasen vanskelig, for de første ukene er jo kroppen fermdeles avhengig av nikotin, men etterpå er det liksom som å være fri fra en forferdelig sykdom:-) Jeg har aldri trodd på å skremme folk fra å røyke, da hadde ingen røykt i utgangspunktet, for alle vet at det er farlig. Det som gjør at det er så vanskelig å slutte er rett og slett frykt. Frykt for at man blir fratatt noe, at man går glipp av noe. Men man går ikke glipp av noe som helst. Du bare oppnår en masse fordeler, som bedre helse, økt selvtillit og bedre økonomi. Hvis noen mener at man går glipp av noe så vil jeg gjerne få vite det!! Mange er også redd for å ikke greie det, men hva så? Man taper aldri noe på å prøve. Greier man det ikke så greier man det ikke. Da kan man eventuelt prøve igjen en annen gang. Men jeg har tro på at alle kan klare det:-) Uansett så vil jeg at alle skal vite at jeg ser ikke ned på folk som røyker, hverken om de er gravid eller ikke. Det er ikke røyking som avgjør om vi er gode eller dårlige personer, heldigvis. Men jeg unner alle røykere så inderlig å få oppleve hvor befriende og godt det er å være røykfri!! Håper jeg aldri havner i fellen igjen, men jeg vet hvor lett det er når ting er litt vanskelig å tenke at en røyk hadde hjulpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå