Gå til innhold

Hvor står det at ungene skal ha vann ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førti....betyr nicket at du er førti???

Ja, skulle ønske jeg hadde spart artikkelen om eldre mødre (voksne kvinner) som er laaaangt mer hysteriske, overbeskyttende m.m enn yngre mødre idag. Eldre mødre er redd for alt. Du er vel en av dem som kler babyen din i bobledress på sommeren og i hetevarmen i tilfelle det skulle bli litt surt??...

Tror neppe rent vann har tatt livet av babyer her til lands....og når det skal være sagt: Jeg har fått beskjed av begge HS'ene at vann er helt ok!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

såååå du blir frustrert du...STAKKAR!!!!

Gutten min er straks 6 månder og han drikker vann....er starta med nattavvenning og han får vann!

Det er og frustrerende når ungen ikke vil ha meir pupp....når han bare biter og tuller.Når en har hatt to brystbetendelser etter jul så er ikke valget så vanskeli.Han får pupp 4 ganger i døgnet og vann+ grøt og middag. Noen kan ikke amme og amme og amme(får så sinnsykt mye melk som deretter blir betendelse) Så han får vann....for tørsten ikke sulten. J¨......... KJERRING.

Skrevet

skjønner ikke tankegangen din jeg førti. Du vil ikke gi vann, men og gi barnet honning er helt greit?

Skrevet

ja og folk som ikke tør å stå for meningene sine med nicket sitt har jeg ikke respekt for i det hele tatt. Har dere noe å skjule siden dere må være anonyme??

Deres munn...mitt rasshøl sier jeg bare!

Skrevet

Er det så mange som gir vann før barnet er 6 mnd da? Helsesøstrene anbefaler å begynne med vann, nemmelig ETTER fylte 6 mnd!!!

Vann er sunt, året rundt!! :P

Skrevet

Nei DU skjønner nok ikke det...

Skrevet

Så hver gang barnet trenger en liten tørsteslukker frem med puppen så lenge h*n er under 2 år? Huff håper han ikke tørker ut i bhg da. Merkelige greier...

Skrevet

Det behøver da ikke være feil å gi vann som væske dersom en får i barnet de næringsstoffene det trenger på annet vis? Jeg har aldri likt melk selv, helt fra jeg var rundt året gammel. Ser ikke nødvendigheten med melk som tørstedrikk... Melkedrikking er tillært gjennom kultur, ikke noe som kroppen trenger i seg selv, dersom kostholdet ellers er i balanse tilpasset alder og behov.

Det fettet som finnes i melk og melkeprodukter er ikke likt det fettet som er viktig for utviklingen av hjernen, som finnes i fet fisk. Vil mye heller anbefale tran enn kumelk... Og selvfølgelig, SPIS FISK! ;-) det fettet en trenger gir mye bedre effekt i kroppen i naturlig form i fisken enn tran og kapsler, sier de siste forskningsresultatene. Det betyr likevel ikke at tran er unyttig. :-)

Skrevet

Slapp av,dere er like gode mødre enten dere gir vann eller melk eller saft....

Skrevet

Alle må prøve og feile. :o) Tviler på at du, Førti, har hatt en skikkelig varm sommer (eller ferietur) med et barn på f.eks 10-11 mnd. Da hadde du ikke fått gjort så mye annet enn å la barnet henge i puppen for at det ikke skulle bli dehydrert....

Vann er ikke skadelig for barn, og vel bare bra at barnet vender seg til noe annet enn melk også. Altså får et-par slurker nå og da. Mener ikke at man skal gi barnet en dl vann i stedet for melk. Det tviler jeg på noen gjør. Grunnen til at det blir anbefalt vann mellom måltider osv, er jo at barnet ikke blir mett på vann.

Skrevet

Herlighet. Skulle tro noen på førti forstod hvor viktig vann er. Tror alle som svarer deg gir litt vann til grøten, det er lurt. Men du skal sikkert gå direkte fra melk til saft du når ungen skal ha annen drikke. Da er vi mange som har vært lure her og vent barna våre på sunt og godt vann. Om du ikke skjønner det: de får da vel mm og mme når de vil og skal fordi om vi gir de litt vann. Og jeg må også si det:HONNING er ok????? Det holder i allefall vi oss laaaangt unna!

Skrevet

Det er jo ingen som erstatter mm med vann vel??!!! Man gir litt vann til grøten, skal man liksom ta fram puppen for at barnet skal ta en slurk inni mellom mener du? Herregud, synes jeg ser det!

Det er viktig at barnet lærer å drikke vann så tidlig som mulig, det er ikke akkurat mye de drikker heller.

Men vent til barnet ditt er 2 år du før du gir h*n vann, så skal du se om h*n godtar det!!! Tror du får et stort problem der.

Skrevet

Guuuud er det bare nisser her???

Sier ikke at det er galdt å gi vann som tørstedrikk mellom måltidene for de som gir mme ETTER at barnet er et 6 mnd.

Jeg snakker om å bytte ut melka med vann etter grøt når barnet er mellom 4 og 6 måneder.. Da skal ungen ha melk.. Fram til 6 måneder kan barnet kun leve av morsmelk. Det er ikke behov for vann for mm virker som tørstedrikk.

Og du som sier at fettet i melka ikke har noe å si for hjernen. HVOR henter du den infoen fra?? Litt høyere opp finner du en link til en doktor på på babyer...som påpeker nettopp viktigheten av fettet i melken for utviklingen av hjernen...

Altså: vann som tøstedrikk, melk til maten... Etter fylte 6 måneder!!!

Tror ikke jeg kan si det klarere...

Skrevet

Ja,du vet selfølgelig best førti...Utrolig irriterende med slike bedrevitende!!

Skrevet

.....for bedrevitere er det jo ingen av her på DiB? Er bare førti?

Jeg har litt sansen for henne jeg.. Vanvittig forfriskende med noen som ikke er så hysteriske.

Skrevet

Ja for du er ikke bedreviter anonym som ikke har en fattig link å komme med til et sted hvor Doktorer behandler spørsmålet om vann kontra mm/mme til babyer under 6 måneder???

Der er jo du og likesinnede som er besserwissere da..som overprøver folk med doktorgrad i emnet!!

Fuck me if im wrong...sier jeg bare...

Skrevet

Bare et spørsmål til Førti:

Du presiserer så veldig morsmelk frem til 6 mnd alder og mme ETTER 6 mnd alder. Min lille gutt har fått mme fra starten han.....

Dessuten står det i mine papirer fra HS som vi får når vi er på kontroller: VANN MELLOM MÅLTIDER !!!!

Skrevet

tror du har misforstått litt...........................

D er jo ingen som kutter ut melka selv om de gir vann til noen av måltidene. Melk er jo mat d også så da kan d bli for mye av d gode. Her i huset vil ikke snuppa ha melk etter hun har spist middag eller grøt. For da er hun alledrede mett. Så her må jeg gi melk først. Men siden hun spiser mer middag nå skipper vi melka til d måltidet. Hvis ikke gulper hun opp både melka og middagen.

Og så vitt jeg har fått erfart så er d vel fåtallet som går over til mme når mammaen trapper ned me ammingen i 8,9 mnd aldern og barna bynner i barnehagen. Da gi de fleste barna sine melk morgen og kveld???

Men du er jo eldst så du vet vel best!!!!!!!

Skrevet

Hei Førti

Du sier litt lenger opp at vann er sunt for eldre og voksne..... Håper du mener eldre barn???? For vann er beste tørstedrikk for barna (snakker ikke om babyer her).

Ellers har jeg fått beskjed av hs at vann er fint ved siden av grøten. Hadde vi diskutert saft her...ja, da skjønner jeg.

Skrevet

Ja jeg er eldst og vet best...

Skrevet

"deres munn, mitt rasshøl" sjarmerende sagt av en førtiåring. Brrrrrr

Skrevet

oppsumering

vann kan gies fra 6mnd.

Skrevet

Eldst ja, det skal være sikkert og visst! Synes på laaaaaaang vei det. Kanskje på tide å slutte å være så j***** hysterisk.. Tidene forandrer seg vettu, bra ikke alle får små barn når de er førti. Guuud, da hadde det jo bare vært slike hysteriske innlegg!!

Skrevet

Tror førti har kommet i overgangsalderen å har behov for å få ut litt aggresjon!!

Skrevet

Ganske så sannsynlig!!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...