Gjest Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Hei. Jeg er i gang med mitt første IVF førsøk nå - og jeg er 43 år. Er veldig interessert i å høre fra andre i min alder mht. erfaring med prøverørsforsøk. Teoretisk har jeg liten sjanse - og ultralyd viste 6 egg på den ene siden og 2 på den andre. Men vi har bestemt oss for å prøve denne ene gangen, går det ikke er det akseptablet. Vi vet da at vi har gjort hva vi har kunnet. Jeg har tre barn fra før. Spent å høre fra noen av dere. Mvh
Lessen Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Bare et spørsmål... har du fått dine 3 barn på vanlig måte?? Lykke til med forsøket.. jeg er så ung at du kunne vært moren min,, hehe, så kan ikke dele noen erfaring med deg.. sikkert andre her!!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 jeg er like ung som nr.2 her, er bare 21 år. Men saken er den at jeg likevell har like dårlig kjangs som dg. jeg har høye FSH verdier å er allerede på vei inn i overgangsalderen. dete er meget sjeldent, men det skjer altså meg. jeg var nettopp på UL og hadde bare 6 egg på ene siden og 4 på den andre. Vi skal ha uttak ca 21.april, så foreløbig kan jeg ikke dele min erfaring. Poenget med dette innlegget er vel rett og slett å vise dg at du er ikke alene, jeg er desverre en av de uheldige
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Hei. JOda jeg ble gravid på normal måte med mine barn og jeg var gravid for under ett år siden - også på normal måte - men mistet dessverre. Lykke til!
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Det må ha vært en tøff beskjed for deg å få - men der det er liv er det håp må man si - og skal man ha en sjanse er det viktig å tro godt og leve i håpet, men samtidig være forberedt på at det ikke lykkes. Legene er nok veldig forsikig med å gi falske forhåpninger. Men det er bare å prøve, så kan man i ettertid slippe å plage seg selv med at man ikke gjorde nok. Lykke til - håper det ordner seg for deg!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 nei,d et er ikke noe lett i det hele tatt, fikk beskjeden som 18 åring. Føler meg veldig alene, for det er liksom ingen som har det som meg. Jeg håper jeg lykkes, samme med dg også. Får håpe de få eggene vi har er brukbare
Maisen65 Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Hei, var i samme båt som deg. 2 barn fra tidligere ett tidligere forhold, på "natur metoden" Ny samboer - prøvde 1 år uten resultat, ble så gravid to ganger temmelig på rappen, men endte i MA. Var da blitt 41,5 år og begynte å bli litt "desperat". Tok kontakt med Medicus i Tr.heim og la fram problemet. Etter blodprøver viste det seg at jeg var i begynnede overgangsalder og de kunne ikke love med større sjans til å lykkes med IVF iforhold til å klare det på egen hånd(under 10 %). De tilbød oss ett forsøk om vi ønsket. Vi ønsket å ta den muligheten, om vi i ikke lykkes så hadde vi prøvd. Fikk ut 6 egg, der 5 var fine. De lot seg dessverre ikke befrukte, uvisst av hvilken årsak. Vi fikk så tilbud om ICSI-forsøk, da det 1. var å betrakte som avbrutt. Da vi var igang med det, viste det seg at jeg var blitt gravid, gleden var kortvarig, endte i MA. Passerte 42 år før 2 forsøk i fjor vinter. Fikk da ut 4 egg, der 3 ble befruktet. Disse ble fryst, da jeg fikk en blødning like før uttaket. Fikk satt inn 2 egg i fjor vår som ikke førte til graviditet. Etter sommerferien ble det siste egget satt inn, og nå er jeg gravid i 33 uke :-) Tok akupunktur under hele perioden, og FSH nivået mitt sank fra 18,5 til 12,2. Lykke til - det er håp!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Hei duddumor! Så lenge du har fine egg som kan befruktes er det enda håp! I tillegg har du vist at du kan bære fram barn siden du har født 3 ganger tidligere. Jeg gjennomgikk assistert befruktning som 41 åring, og fikk da mitt 3. barn som 42 åring. De to første barna ble laget på "normalt vis". Har 3 befruktede egg på frys som jeg vil prøve å sette inn i sommer om de overlever opptiningen, men er likevel fornøyd med ett prøverørsbarn på en stimulering, for øvrig laget ved Klinikk Hausken (de har markert bedre resultater for oss over 40 enn landsgjennomsnittet). Lykke til;)
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Det er en god trøst å høre om andre i samme sit. Du har gjennomgått litt av hvert du også, men når det ender godt er jo alt bra. Takk for lykke ønskninger og lykke til videre du og! Mvh
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Hei, det er jo fantastisk å høre! Da øyner jeg enda mer håp, men jeg har blitt fortalt at jeg nok ikke må regne med at det er nok egg til nedfrysing, så jeg her innstilt på alt. Lykk til du også - spent å høre mer om hvordan det går. God påske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå