Gå til innhold

Når fortelle arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Jeg, lurer veldig på når man evt bør informere arbeisgiver. Tror snart det vil bli synlig for ander at jeg er gravid, men ønsker ikke å være tidligere ute enn nødvendig.

Når har dere tenkt å be om permisjon?? Er selv akkurat over første 3 mnd baugen..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137136476-n%C3%A5r-fortelle-arbeidsgiver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

Jeg kommer ikke til å fortelle det før det synes.. jeg jobber på sykehus så klærne skjuler magen ganske godt. Tror man har plikt å fortelle det minst 3 mnd før man skal ut i permisjon.

grunnen til at jeg venter er at jeg går på korte vikariater og vil ikke at jeg skal diskrimineres pga graviditet (selv om det egentlig ikke er lov)...

Jeg har ikke fortalt det enda. Er nå 14+3 med mitt tredje barn. Sliter med å skjule det, men jeg må vente til etter 1. april. Vi får lønnsøkning fra 1. april. Tror ikke at det har noe å si at jeg er gravid, men jeg stoler ikke helt på dem.....

Jeg har akkurat begynt i ny jobb og synest derfor det er ekstra vanskelig å informere om at jeg er gravid. Heldigvis har jeg fast jobb.. Men synest det er vanskelig. I tillegg jobber jeg i psykiatrien og bør helst ungå vakter når jeg er gravid, samtidig som dette vil være en ekstra belastning på alle de andre kollegaene mine- Huff, angrer litt nå på at vi ikke utsatte denne babyen litt, men det passer jo aldri helt inn.

Tror nok ikke jeg kommer til å informere før det er umulig å skjule det lengre. Desverre går jeg ikke i sykehusklær på jobben, så nå gjelder det å finne mamma klær som ikke ser ut som mamma klær.-Tusen takk for råd i alle fall.

Annonse

jeg fortalte det til min arbeidgiver allerede i uke 7..men det var kun pga at jeg var så mye vekke fra jobb fordi jeg var dårlig.... jeg ville ikke atr de skulle tro at jeg sluntret unna... men det gikk helt fint.... er nå i uke 13...å nå vet alle på jobb om det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...