Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes selve ammingen går greit, men er utrolig vondt de første minuttene. Noen som har råd om teknikk/ stilling eller annet som hjelper? (Eller trøst om at det går over?)

Skrevet

Det går over! Regner med det er fordi du er sår? Det gror fortere enn en skulle tro (husk brystskjold, smøring med siste melkedråpe, lufttørking, Purelan), og man herdes så det ikke er så følsomt. Toppen to uker så er det bare stas! (Snakker kun av egen erfaring)

Skrevet

ammeveilederen på hs viste meg et triks, "dytt" babyen på puppen! kan virke litt brutalt, men det hjalp meg iallefall!

når babyen gaper og føres mot puppen, ikke vær redd for å presse babyen på! ikke for hardt, selvsagt, men du merker jo hvor mye du må dytte! så kommer babyen lengre inn på puppen, og det gjør ikke så vondt!

hos meg gjorde det vondt pga jeg var sår, og måtte gi mme en helg, og håndmelke meg til de hadde grodd! brukte ammeskjold i et par mnd, og nå er alt endelig iorden!

Skrevet

Ja! Bruk tvillingstillingen! Avlaster sårene dine, belastningen kommer på andre steder! Og hvis du er veldig sår, pump deg et par dager og gi barnet flaske i stedet (evt annenhvert måltid med pupp/flaske), så er det lettere for sårene og sprekkene å gro.

Kan også være verdt å sjekke om tungebåndet til barnet er stramt, det fører til såre brystvorter fordi barnet sliter med å få skikkelig tak. Hos oss ble det bedre etter at vi var hos en øre-nese-hals-spesialist som fikset dette på no-time.

Skrevet

Kanskje du har Reynaulds fenomen? En smertefull krampe i brystvorten. Helt ufarlig men vondt!. Går ofte over når du har ammet en stund, men det finnes også enkle råd som hjelper. Søk på Reynaulds fenomen her på forumet og på www.ammehjelpen.no

Der finner du mere informasjon!

Lykke til!

Skrevet

Takk for gode råd! Og veldig godt å høre at dette går over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...