cath26 Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 jenta mi på 6,5 mnd har hatt diare med høy feber i rundt 3 dager, da spiste hun ikke noe fast føde, fikk bare melk og vann (prøvde og gi mat men det ville hun ikke ha) Men nå er hun frisk igjen og hun vil fortsatt ikke ha noe fast føde!? dette bekymrer meg litt, fordi hun spiste så godt før hun ble syk. Noen som har opplevd noe lignende? at ikke barna vil spise som før etter sykdom? hva skal jeg gjøre? føler ikke jeg kan tvinge i henne mat heller.. Blir veldig gla for svar:)
zzzzz-frøken Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Hei du, jeg opplvede det samme med sønnen min på 8 mnd. Fikk beskjed av helsesøster at det er vanlig at det tar litt tid å komme i gang igjen etter en slik runde. Fikk råd om å tilby mat så ofte som mulig, men selvfølgelig ikke presse/mase for mye med det heller. Det viktigste under og i terrekant av diare er å få i nok væske (helst morsmelk/mme). Sønnen min brukte ca en uke på å komme tilbake til normal spising. Var ganske frustrerende når han ikke ville spise og de gode kinnene ble mindre og mindre. Men sakte men sikkert var han altså tilbake i normal mat mengde (2 x grøt pluss middag med frukt i løpet av dagen). Han gikk forresten ned en halv kilo. Det går nok fint med barnet ditt. Lykke til uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå