Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Når begynner dere med å slutte med tåteflaske.
venter bolle nr 2 Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 det er så forskjellige meninger om når å slutte.. ser store barn (kanskje tre år med flaske i vogn) mens andre synes det er passende og slutte når de ikke får mme lengre, og kan drikke fra kopp. selv har jeg ei lita ei som er 13 mnd og drikker melk og vann fra tåteflaske.. hun kan også drikke fra kopp, og synes det er stas, men hun koser seg virkelig med flaska, så jeg velger å la henne ha den en god stund til.. selv om jeg tror det blir vanskeligere å venne av jo lengre jeg venter.. men hun er så lita og så koser hun seg sånn ..så..
wirre;o) Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Lillewirre fikk mme på flaske og vann på tutekopp fra hun begynte å få vann ved 6mnds alder. Nå er hun 13 mnd og får ikke mme lenger. Har en flaske stående i skapet, som hun får om hun er syk eller hun har barnevakt eller sånt. Så vi sluttet vel med flaske sånn sett da vi sluttet med mme for ca en måned siden.. Men kusinen hennes på snart to flyr med flaska i kjeften støtt. Så det er ulike meninger om det;o)
vi blir 4 :o) Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 vi sluttet når junior var 12 mnd. Fikk beskjed av hs om at det var lurt med tanke på tennene.. unødvendig så lenge de drikker godt av kopp.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Min lillegutt sluttet med flaske av seg selv ved 10 mnd. alder. Han har aldri vært noe avhengig av den. Han kan drikke av den, men han leker nesten bare med den da. Av glass/kopp eller med sugerør drikker han masse vann, men får han det på flaske så vil han ikke ha det. Så jeg har faktisk tenkt litt på det i det siste (syns han slutta så tidlig), men så lenge han ikke savner den, så kommer jeg ikke til å finne den frem igjen (la dem bort i går faktisk, han er nå blitt 1 år). Tutekopp har han heller aldri ville drikke av. Så når dem slutter selv, så er vel det det beste..(?) Men hadde han ikke sluttet selv, så hadde jeg nok begynt å avvenne ved 12 mnd. alder. Hvertfall om dagen, kunne heller fått litt melk på flaska til kvelden, før tannpuss. Å vann om natta om h*n trenger det. Men ville absolutt trent på å drikke av glass til alle måltider ved den alderen. Ingen flaske på dagtid. Jeg syns det er en uting egentlig. Ikke bra for tennene (det er heller ikke smokken, men jeg ser på den litt anderledes). Men å gå rundt med flaske etter 1,5-2 år syns jeg ikke er noe særlig, da er det bedre at dem lærer å drikke av de vannflaskene syns jeg da.. =)
klar for #2 Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Vi gikk fra flaske til tutekopp da han var rundt ni måneder. Rett før hadde han begynt å drikke selv fra tåteflaska, og jeg syns koppen da var lettere å holde i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå