Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg i hele verden som "full pumper" melk til beibien min? Hun er 6 uker og får ikke til å drikke melken fra puppen.

Jeg sitter tilsammen minst 3 timer hver dag å pumper melk til henne, og hater hvert sekund av det! Jeg vil jo gi jenta mi "det beste" men det tar jo så sinnsykt med tid og føles så idiotisk bakvendt å sitte der å pumpe ut melk mens nurket ligger der sulten og venter på å bli matet med flaske.

Jeg har masse melk... Har så lyst til å slutte å pumpe men har ikke samvittighet til det. Har et barn fra før av, til henne fullpumpet jeg i 6 mnd. og sverget at det skulle jeg ALDRI gjøre igjen...og så sitter jeg her da, koblet til pumpen min igjen. Kan jo ikke forlate huset nesten for jeg må pumpe hver 3 time...

Uff, vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegge, hjelper litt å få ut irritasjon og frustrasjon.

Er det noen som har pumpe-erfaring og kan gi meg noen oppmuntrende ord eller råd?

Skrevet

har ikke den erfaringen selv..men har lest om mange her inne som fikk en bedre hverdag når de slutta å pumpe, og gikk over til mme!

husk at du skal nyte denne tiden, du og!

Skrevet

oi, var ikke meninga å være anonym! den knappen er bare i veien!

Skrevet

Kan du pumpe sjeldnere og godta at ungen får litt mme i tillegg?

Kanskje får du det bedre da. Morsmelk er ikke alt - ungen trenger en mamma som er opplagt og ikke sur og lei.

Er det umulig for ungen å lære å ta puppen? Er det stramt tungebånd så kan dette rettes opp.

Jeg pumper, ammer og gir mme. Har heldigvis kommet over sorgen over at jeg ikke fikk til å fullamme. Jenta mi har tidvis brystvegring og jeg må komme meg ut blant folk ellers blir jeg deprimert. Jeg har tatt et valg og det er muligens ikke det fysisk beste for barnet, men psykisk og sosialt så er det nok det. Jeg orker ikke tvinge ungen til puppen når hun skriker og bender seg unna, slikt blir det bare deppings av.

Kanskje må du også senke krava om du skal få en fin tid med den lille? Om du vil tilbake til fullpumping senere så har du jo muligheten, melkeproduksjonen kan du øke igjen ved å pumpe oftere.

Tenk over dette: Hva ønsker du å huske fra denne tida? Prøv å kos deg. Morsmelk er ikke alt.

Skrevet

Kjenner meg veeeldig igjen! Pumpet også i ukesvis til lillegutt. Jeg fullammer enda, han er 4.5 måneder (får et glass fruktpure på kvelden).

Han klarte ikke suge ut all melka fra han var født, så han gikk ned mye på sykehuset. Jeg pumpet og hadde masse melk. Til slutt måtte jeg gi m flaske. Så jeg leide pumpe da.. Til hvert måltid pumpet jeg til han MEN jeg lot han amme først så han skulle venne seg till puppen...

Jeg holdt på ja til vi reiste på sydentur 15 februar, da var han 3,.5 måneder. Men siste måneden pumpet jeg bare på kveden for å holde prod. oppe.

Så hvis du orker mer bør du la henne få pupp FØR du gir flaske etterpå... Min har blitt SÅ glad i puppen så nå går det vedig fint. Men jeg holdt på å gi opp MANGE ganger.. masse lykke til :o)

Skrevet

hei har hatt det på helt samme måten med begge barna mine som nå er 2 år og 11 uker. jeg gir bare mme for jeg holdt på å bli deprimert av det,, å sitte i times vis dag og natt med pumpen,Nå hadde det aldri gått med en på 2år at jeg skulle holde på i timer med å pumpe meg.Snakket med helse søster som ba meg slutte for det gikk på helsa løs.. de sier at mm er det beste for barnet, noe jeg kan være enig i, men ikke for en vær pris... viktig for babyen at mor har det bra også. ungene mine er sunne og friske og har det bra.:)

Skrevet

HI her...

Takk for gode ord damer!

Jeg har helt mistet troen på at jeg kan amme. Med første mann ammet jeg før hun fikk flaske, men hun lærte aldri å ta puppen, ble bare sint og ville ha flaske. Ser samme tendensene hos denne lille tuppa. Hun hisser seg opp ved puppen og klarer aldri roe seg ned nok til å få ut noe melk. Har måltidsveid henne når hun har drukket i 30 min og da har hun maks fått i seg 15 ml... Så jeg har rett og slett kuttet ut amminga slik at jeg "sparer" litt tid der. (orker ikke amme, gi flaske for så å pumpe, da er det jo nesten tid for neste måltid...)

Misunner nesten de som har for lite melk for de har i allefall en "unskyldning" for å gi mme. Mens jeg sitter her med bøttevis av melk...

Jeg får vel bare holde ut i noen uker til så begynne å trappe ned pumpinga. (hvis jeg har hjerte til det da...)

Skrevet

Du har fått mange gode råd over, og jeg er helt enig. En ting du også må huske er at "godsakene" i melka konsentreres i den, så han får likevel antistoffene o.l. selv om du gir han færre ganger i døgnet. Dessuten er det også mye god næring i MME også!

Ta vare på deg selv, det har tuppa di fortjent! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...