Gå til innhold

Holder på å klikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg i hele verden som "full pumper" melk til beibien min? Hun er 6 uker og får ikke til å drikke melken fra puppen.

Jeg sitter tilsammen minst 3 timer hver dag å pumper melk til henne, og hater hvert sekund av det! Jeg vil jo gi jenta mi "det beste" men det tar jo så sinnsykt med tid og føles så idiotisk bakvendt å sitte der å pumpe ut melk mens nurket ligger der sulten og venter på å bli matet med flaske.

Jeg har masse melk... Har så lyst til å slutte å pumpe men har ikke samvittighet til det. Har et barn fra før av, til henne fullpumpet jeg i 6 mnd. og sverget at det skulle jeg ALDRI gjøre igjen...og så sitter jeg her da, koblet til pumpen min igjen. Kan jo ikke forlate huset nesten for jeg må pumpe hver 3 time...

Uff, vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegge, hjelper litt å få ut irritasjon og frustrasjon.

Er det noen som har pumpe-erfaring og kan gi meg noen oppmuntrende ord eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pumpet til første jenta mi, helt til HS sa at jeg måtte slutte for min egen del.. Husker ikke så mye av den tiden for jeg var forferdelig sliten.

Så da jeg fikk nummer 2 så var det enten pupp eller flaske med mme. Fikk ikke til puppen og gikk rett over på mme. Og jeg har ikke angret! Har masse overskudd til den lille og ikke minst så kommer jeg meg ut å kan være sosial.

Personlig så synes jeg det viktigste er at du og barnet trives. Og slik du har det nå høres det ikke slik ut. Husk at det er mange barn som vokser opp på mme og ingen lider av det.

Håper dette hjelper litt..

Klem

Skrevet

Jeg fullpumpa i 3 mnd, og det gikk greit:) Etter det pumpa jeg ca 3-4 ganger pr dag, og gradvis gikk jeg nedover til ingenting:)) Men jenta mi har jo faktisk fått denne dyrebare mm, og hun klarer seg utmerket på mme. Men jeg skjønner deg sånn rent følelsesmessig, det er nemlig tungt å ta beslutningen, den er liksom så endelig...

Ta vare på deg selv, det er viktigere å mamme enn å amme:))

Og du HAR jo allerede gitt henne den beste starten et barn kan få rent ernæringsmessig (og det er ikke til forkleinelse for alle de som ikke får til puppen, skjønner dere?)! Vær stolt av det du har gjort, du!! Ungen blir større og blir mer sulten, så til slutt sitter du lenket til pumpa... ikke noen optimal løsning det heller!

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har tre barn og har ikke hatt nok melk til noen av de. Men det var bare med hun eldste at jeg pumpet meg i tillegg, da i håp om å få opp produksjonen. Med de to andre har jeg rett og slett ikke orket. Jeg skjønner veldig godt at du er sliten. Hva med å pumpe deg bare et par ganger for dagen og heller spe på med mme? Hver dråpe med mm teller, men det skal ikke gå utover helsen din heller. Dette skal være en fin tid for dere hvor dere skal nyte det å bli kjent med hverandre, ikke en tid hvor du sliter deg helt ut. Husk at en mamma er så mye mer enn morsmelk! Ta vare på deg selv også!

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord!

Det er sant som anonym her sier at det er vanskelig å ta besultningen om å avslutte pumpingen. Hadde jeg bare "turd" det så hadde jeg blitt ti kg lettere!

Har bestemt meg for å trappe ned pumpingen til 4 ganger daglig og så ta det fra der. Da får hun i allefall litt mm. Jeg har fryseren full av mm så jeg kan spe på med utover.

Skrevet

Jeg pumper og pumper og datteren min er 4 måneder.. Men jeg bestemte meg tidlig for ikke å la pumpingen styre livet mitt (Herregud, det er en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle si..)

Jeg pumper når jeg får tid, varierer fra 3-8 ganger i døgnet. Jeg gir mme i varierende grad med god samvittighet (noen ganger kun et måltid om dagen, andre ganger nesten alle). Jeg dropper IKKE sosiale ting pga. pumping. Får jeg spreng går jeg på do og håndmelker litt som jeg kaster. Melken har ved et par anledninger forsvunnet fordi jeg har vært ute og fartet så mye, men jeg bare gyver på, og pumper 10ml av gangen en stund til det går opp igjen.

Synes det går greit, men nå har jeg bare et barn. Pumper av samme grunn som deg, og vi anser ammeproblemet for å være like mye min manns problem som mitt. Derfor tar han stort sett all mating, bleieskift og husarbeid når han er hjemme ettersom jeg må pumpe.

Jeg tenker ofte på pumpingen som "pauser" i hverdagen hvor jeg ser tv, leser eller prater i telefonen eller med mannen min. Men jeg skjønner at det kanskje ikke er så lett når du har et barn til..

Skrevet

"Ikke la pumpingen styrer livet mitt"... he,he syk setning ja! det er kanskje den holdningen jeg må få!

Sånn som nå måtte jeg akkurat tvinge 3 åringen min inn fra lek i sandkassen fordi jeg måtte inn å pumpe og hun ikke kan være alene ute...

Hm.... skal øve meg på å hoppe over pumping fra nå av!

Takk for kloke ord "abigail is still alive"

Hilsen hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...