Gå til innhold

Hvor ofte bæsjer babyen til dere som gir fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bæsjer bare hver 3. dag selv om han får 5 moste svisker, laktulose + malt hver dag.... vet ikke hva mer jeg kan gjøre jeg for at det skal bli bedre.... hver gang vi er på helsestajonen får jeg beskjed om at han bør bæsje hver dag når han får fast føde, men er jo ikke så mye mer jeg kan gjøre med.

Flere som er så trege i magen? Synes det høres ut som de aller fleste bæsjer hver dag. Kan hver 3. dag rett og slett være normalen for mini?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille gutt bæsjer alt fra 3 ganger om dagen til 3.hver dag. Og det er ikke noe sammenheng mellom hva han spiser. Virker ikke som han er plaget, så da tenker jeg at det er greit. Ikke så mye vi kan gjøre med det.

Skrevet

Pjokken bæsjer hver dag etter frokost 9 av 10 dager.

Brukte malt og svisker en stund han var veldig hard i magen, fant ut at det var pga banan. Han blir hard i magen med en gang han får banan. Så det får han sjelden, litt dumt da han er kjempeglad i det.

Han drikker masse da, får vann til alle måltider, og i mellom, og får pupp når han vil ha. Mye væske er viktig for å få full effekt av avførende midler også. Og hva slags fast føde får gutten din? Kan du få inn noe mere fiber? Fiber er viktig for magen.

Skrevet

Han får grøt 2 ganger om dagen, en gang havre og en gang mais. Bruker mindre pulver enn det som står så den blir litt tynn. Ellers får han fruktmos + svisker hver dag. Prøver å få han til å drikke vann, men det går dårlig foreløpig...

Skrevet

En gang i uka. Han får grøt morgen og kveld. Har prøvd sviskemos,sviskesaft, malt men ingenting hjelper. kanskje det er bedre å lage sånn sviskegreier selv? tror jeg må prøve det. Ingen på helsestasjonen har sagt at jeg bør prøve laktulose. Når det nesten har gått en uke før han bæsjer ser jeg at det plager han litt. Ligger på stellebordet å presser, men ingenting skjer. Trenger gjerne tips

Skrevet

Gutten her er 6,5 mnd, han bæsjer 2-3 ganger for dagen. Han har alltid bæsjet mye.

Nå får han skive,fruktmos,litt middag og grøt som fast føde. Men han bæsjet like mye, om ikke mere da jeg bare ammet også.

Skrevet

Småen her på 8 mnd bæsjer ca 3. hver dag også. Jeg styrte mye på med malt og svisker ol før, men virket nesten som om det gjorde at han fikk hard mage i og med at det var så mye forskjellig. Nå får han bare sviske saft innimellom om han er veldig hard i magen.

Skrevet

Kanskje du kan prøve litt grønnsaker? Fiber i det, som iallfall ikke virker stoppende.

Skrevet

Småen min (litt over 4 mnd) bæsjer en eller to ganger om dagen. Han får tynn velling til frokost, frukt til lunsj, grøt til kvelds og i tillegg MM og MME. Og vann, både til måltidene og imellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...