Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer og skal derfor ikke slanke meg, heter det jo.. Men jeg har allikevel meldt meg inn vektklubb.no og har nå klart å legge om litt på hvordan jeg spiser. Før spiste jeg akkurat det jeg ville, og måtte ha snop hver eneste kveld (spiste ofte mye snop, f.eks kunne jeg glatt spise en hel kjekspakke som innholder nesten 1000 kalorier).... Ordenlig godtemums med andre ord, 200 gram melkesjokolade alene på en kveld var heller ikke noe problem..

Nå har jeg lagt om litt, spiser 2 knekkebrød med smøreost samt et glass melk til frokost, det samme til lunsj. Middag varierer fra fersk fisk og grønnsaker, til pølser og pizza. Har fått dilla på wock også, så det lager jeg mye (rent kjøtt, grønnsaker og ris). Jeg spiser litt mindre (stapper ikke lenger) og jeg har blitt bevisst på å velge litt sunnere alternativer, f.eks magre pølser, kjøttdeig av svin og fullkornpasta. Godteri spiser jeg nesten ikke lenger. Vektklubben lærer meg hvilke matvarer som inneholder mye kalorier og hva som er sunt. Går minst 30 minutter med barnevogn hver dag. Spiser også mer frukt og grønt enn før.

Resultatet er at jeg har gått ned 3 kg på 2,5 uke og er snart der jeg var da jeg ble gravid. I tillegg ønsker jeg å gå ned noen kilo frem til sommeren.

Så jeg kan jo si at jeg har lagt om til en litt sunnere livvstil med kosthold og aktivitet (får også rokkeringen min i posten denne uka, så da skal magen trenes..) Men kan det kalles slanking?

Dette ble kanskje litt langt, men vil gjerne høre hva dere mener. Nå må det sies at selv om jeg har fått utdelt x antall kalorier av vektklubben, så følger jeg ikke det slavisk siden jeg ammer, er jeg sulten så spiser jeg heller og går over grensen.

Jenta mi er 2 mnd og gikk opp over 600 gram de to første ukene jeg var i vektklubben, så hun får da mat.. ;o)

Men så var det dette med at man frigjør giftstoffer som går over i melka. Men det er da mange som går ned når de ammer og ikke kan noe for det.. Og hvor farlig er disse giftstoffene, noen som vet hva det kan gjøre med babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke AKTIV gå inn for å slanke deg masse....jeg og har meldt meg inn i vektklubben men det var fordi jeg spiste for lite...

HUSK når du ammer må du adde ca 500-1000kalorier hver dag, spis ofte og lite men spis NOK.

Jeg spiser 4-5 ganger om dagen, passer på å ikke spise for mye godis drikker masse vann og beveger meg. har gått ned 5 kg på 2 mnd. du må prøve å gå ned sakte fordi da blir det ikke for mye giftstoffer i melka.

Men det blir det på en måte litt uansett...giftstoffene er jo på en måte alt drittet i lagrer i kroppen men når vi slanker oss så skilles de ut...

du SKAL gå over grensa, siden du ammer!!!! Jeg fikk utdelt ca 1600kalorier om dagen, men jeg spiser så jeg ligger på minst 2000 og jeg går ned!

Skrevet

Takk for svar.. :o) Jeg spiser også 4-5 ganger om dagen, for det blir noe kvelds også, og kanskje et mellommåltid iløpet av dagen. Vil ikke si at jeg slanker meg så bevisst, men spiser nå sunnere, oftere og beveger meg mer. Sambo mener jeg kan gå ned mye bare ved å kutte ut alt godteriet hver dag, og det har han nok rett i.. :o)

Vet at man skal ha ekstra kalorier når man ammer, og jeg spiser alltid opp treningskaloriene og går allikevel over. Som sagt så spiser jeg hvis jeg er sulten, men kutter ut alt det usunne..

Men uansett så vil det vil utskilles giftstoffer ja.. Vil liksom ikke at mitt sunnere liv skal gå utover babyen.., men men..

Nok en gang takk for svar og lykke til videre! :o)

Skrevet

Å spise litt sunnere om mosjonere lett skader aldri, men kanskje du ikke trenger å spise SÅ sunt og lite akkurat nå. Nå har du jo sett at du faktisk lett går ned i vekt om du vil, så jeg ville heller ventet med dette til slutten av ammeperioden. :o)

Skrevet

jeg er ikke heeelt enig i det...NOE giftstoffer får ungen i seg uansett og er det ikke bedre at moren får bra kosthold som igjen fører til at melka blir av bedre kvalitet?

Det er min personlige mening, og nesten alle går ned i vekt av amminga..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...