Gjest Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Hvor lenge brukte dere bagen på vogna før dere lot dem ligge i sele/sitte? Lurer bare, ser det praktiseres så forskjellig... Bør ikke ungen kunne sitte selv og sånt før vi bruker sele/sitting i vogna?? Førstegangs mor og lurer nå engang på dette, selv om det kanskje høres teit ut..?
Mooncake Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Det er helt inviduelt og jeg synes du skal stole på deg selv og babyen. Hvis babyen er fornøyd i bagen og du ikke ser behovet for å skifte, så gjør du ikke det. Det finnes ingen regel for dette. Selv hadde jeg en såååååå vanvittig nysgjerrig baby at jeg klarte ikke å få henne til å ligge i bagen når hun var våken, hun dro seg opp selv og hylte. 4 mnd. Dermed støttet jeg opp med dyner og greier i bagen slik at hun kom litt opp og fikk se. Da ble hun fornøyd. Etterhvert brukte vi sele. Må vel legge til at hun satt tidlig i tillegg. Jeg gikk over til sportsvogn når hun var 5 mnd, men da med ryggen i skrå leie. Det bare ble slik, hun ville ikke ligge og når hun var 5 mnd var det sommer og bagen ble veldig varm. Andre bruker bagen myyyye lenger. Hadde akkurat samme diskusjon på barnimagen, og der var det ei som brukte bagen til barnet var 11 mnd. Så alt går Du finner ut av det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Det finnes ingen fasit. I min omgangskrets har det stort sett vært en av disse 3 grunnene til å bytte: 1. Babyen er nysgjerrig og vil se mer 2. Babyen har så god motorikk at h*n krabber ut av bagen og må over i sportsvogn for å ha på seler 3. Babyen er for stor for bagen De fleste bytter rundt 6 mnd, men noen må bytte når babyen er 4, andre kan vente til babyen er 10-11 mnd.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Vi tok vel i bruk sittedelen da han var 5 mnd, tror jeg. Då vokste han ut av bagen. (75cm) Han lå i sittedelen til han var ca 7 mnd da, da begynte vi å ta opp ryggen litt av og til.
Snupi27 Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 vi bruker bag enda, hun er 7 1/2 mnd nå og vi har ikke tenkt til å bytte på en god stund enda. i bagen er det en plate vi kan sette opp så hun kan sitte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå