Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Gutten min blir straks 1år. Den siste tiden har vi forskjøvet den første dagduppen (han har nå to) frem til kl.09.30. Han la seg tidligere kl.08. Problemet vårt er bare at han nå sover ikke så lenge - så jeg må fortsatt gi ham en ettermiddagslur. Men søvnen på ettermiddagen går ut over leggetiden. Nå kan jeg jo alltid bare legge han senere for kvelden - han våkner kanskje da senere - og jeg klarer da kanskje å legge han på dagtid senere - og kutte ut ettermiddagssøvnen. Er det slik dere andre har gjennomført det? Hvor lenge brukte dere på å innføre denne ene søvnen?
MiniBassen Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Jenta vår begynte med 1 lur da hun var rundt 1,5 år... Men så har hun alltid vært en sovebaby, da... : ) Vi begynte med det, da vi så at hun ikke hadde behov/ikke ville sove/ikke sovna på vei hjem fra barnehagen... Og det gikk greit. Nå står hun opp rundt klokken 06:30, sover fra klokken 12 til 1330 i barnehagen og blir lagt for kvelden klokken 19...
Kaja_07 Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Begynte nå da han ble 11 mnd - av naturlige årsaker fordi han begynte i barnehagen og der sover alle samtidig midt på dagen. Går greit... han begynner å sove litt lengre den ene gangen nå.. Men på kvelden er han stuptrøtt - sovner på 2 sec...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Datteren vår begynte med en dagdupp da hun var 10-11 mnd. Jeg ville ikke har forskjøvet leggetiden på kvelden. Hvis du har tenkt å ha han i barnehage etterhvert så må du igjen begynne å justere sovinga. Lillemor legger seg kl 1900 og sover til 07 og da har vi fine morgener uten for mye stress og kav fordi vi slipper å vekke henne. Prøv heller å forskjøve den første duppen på dagen. Hold han i aktivitet og brenn litt energi så skal du se at han sover lenger også.
mai mammaen til to Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 hun begynte vel med det rundt da hun fylte ett år... skjønner det blir lenge for han å være våken om du legger han 9.30. du kan ikke prøve å holde han til 11-12? det blir jo sånn midt i mellom han står opp og legger seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå