Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et 2.fornavn, altså.. Hun får et vanlig -sen-etternavn, à la Andersen. Synne Andersen, blir det kort?? Storebror har ett navn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes kanskje det kan være greit med et mellomnavn for eks vil det være vanskelig i utlandet å forstå ut fra navnet om synne er jente eller gutt...Hun kan jo selv velge om hun vil ta i bruk andrenavnet eller ikke:)

Skrevet

Synne Andersen er helt fint. Ikke ta med et navn til bare for å gjøre navnet hennes lengre. Kort/normal lengde på navnene er fint.

Hun kommer til å takke dere for ikke å ha hundreogfjørti stavelser i navnet sitt.

Skrevet

Det er ikke sikkert hun kommer til å takke noe mer for å bare få to navn når de fleste i denne verden har minst tre. Det som er den store fordelen med et andrenavn er at en faktisk ikke trenger å bruke det, fornavn og etternavn må brukes men ikke andrenavn.

Skrevet

Hvorfor skal man ha så forferdelig mange navn i dag? Ett fornavn pluss etternavn er mere enn nok. Jeg har det og barna våres har også fått det. Er veldig fornøyd med det!

Skrevet

Sjekk SSB og se hvor mange andre som heter det sammen som henne. Er det veldig mange kan det jo være greit å sikre seg med et ekstra navn... Synes i alle fall selv det virker klønete å hete nøyaktig det samme som 40 andre.

Skrevet

Hvorfor ikke? Synne Marie Andersen f.eks., klinger bra.

Skrevet

når jeg først så overskriften tenkte jeg, nei. less is more.

men jeg er litt enig med vannmann31. kjedelig med hundre jan johansen. kan være vanskelig å finne riktig person osv. så hvis det er mange som heter synne for tiden, og det tror jeg det er, og dere har et veldig vanlig etternavn, kan det jo være lurt å ha et navn til, sånn på papiret :)

Skrevet

Jeg HETER Synne Andersen! Alltid vært glad for greit navn uten formye jåleri. Har aldri hørt om eller møtt andre med identisk navn. Synne er et navn med mye tyngde, blir for mye med et andrenavn:)

Skrevet

Heter du det?:-) hehe, litt morsomt! Var bare et eksempel, vi heter ikke Andersen, men noe som ligner. Men gøy likevel.

Det er mest samboeren min som syns det virker kort med bare Synne, selv er jeg usikker. Syns kanskje at det holder med ett navn, siden storebroren bare har ett...

Vil gjerne høre flere meninger:-)

Skrevet

Jeg synes du skal ha et navn til. F.eks Stein Erik Hagen synes jeg høres bedre ut enn bare Stein Hagen, selv om han kanskje bare bruker Stein til daglig. Synes også Carl I Hagen er finere enn bare Carl Hagen. Det blir litt mer staselig, interessant og ordentlig med et navn til, spesielt dersom det er et kort fornavn.

Skrevet

Nei, hvorfor i all verden må man ha det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...